اجتماعیاخبار هیدراسلایدزنانگزارش

شدت و آسیب کرونا در زنان باردار کمتر است

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ نتایج مطالعات گروه تحقیقاتی از دانشگاه آکسفورد و کالج رویال زنان و زایمان درباره آسیب‌پذیری کمتر زنان باردار در برابر کرونا روی ۴۲۷ زن باردار از ابتدای مارچ تا ۱۴ آوریل در بیمارستان صورت گرفت و این افراد به علت بیماری ریوی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که کمتر از ۰.۵ درصد از کل زنان باردار با این بیماری در بیمارستان بستری شده‌اند و یک‌دهم آن‌ها نیاز به مراقبت‌های ویژه داشته‌اند.

تیم تحقیقاتی به سرپرستی دانشگاه آکسفورد و کالج رویال زنان و زایمان می‌گوید: نتایج نشان می‌دهد که مادران باردار در مقایسه با جمعیت گسترده در معرض خطر بیماری شدید کرونا قرار ندارند.

ماریان نایت، استاد دانشگاه آکسفورد در زمینه سلامت جمعیت مادران و کودکان با اشاره به آن که زنان بستری در بیمارستان با گذشت بیشتر از ۶ ماه از دوران بارداری، بر اهمیت ادامه اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی در مراحل بعدی بارداری تاکید کرد.

نایت در بیانیه‌ای درباره یافته‌های این مطالعه گفت: شدت بیماری کرونا در شمار بسیار اندکی از زنان باردار شدید است و متأسفانه برخی از زنان نیز درگذشتند.

دکمه بازگشت به بالا