اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

سناتور آمریکایی خواهان رسیدگی مجلس سنا به وضعیت جنگ ناتمام افغانستان شد

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ «کرستن جیلیبرند» سناتور حزب دموکرات از نیویورک در مصاحبه با رادیو نورث کانتری (NCPR) گفت: مجلس سنا باید جلسات دادرسی برای بررسی چگونگی انجام جنگ در افغانستان برگزار کند.

سناتور جیلیبرند با اشاره به انتشار اخبار مبهم و گمراه‌کننده درباره جنگ افغانستان توسط کاخ سفید، گفت: فرماندهان نظامی نیز بر این باورند که بخش عظیمی از اخبار جنگ افغانستان پنهان می‌شود و این جنگ را غیرقابل توصیف برشمرده‌اند.

جیلیبرند به رادیو نورث گانتری گفت: من ۱۰ سال در کمیته خدمات مسلح آمریکا خدمت کرده‌ام، بنابراین در زمان ارائه گزارش دولت درباره جنگ افغانستان حضور داشته‌ام و دقیقا می‌دانم که کاخ سفید یک شیشه نیمه تمام به ما ارائه کرده است.

وی در ادامه افزود: عدم موفقیت مقامات کاخ سفید و رهبران نظامی برای گفتن واقعیت‌های جنگ افغانستان، نمایندگان را از انجام وظایف خود بازداشته است.

به گفته سناتور ایالت نیویورک، مجلس سنا باید تحقیقاتی را در مورد جنگ افغانستان انجام دهد و بفهمد که ما چطور در این آشفتگی قرار گرفته‌ایم.

روزنامه واشنگتن پست در ماه گذشته اسنادی را افشا کرد که نشان می‌دهد مقامات برجسته آمریکایی ارزیابی‌های منفی را که درباره جنگ افغانستان وجود داشته را در اختیار عموم قرار نمی‌دهند و اطلاعات گمراه‌کننده‌ای را در این باره منتشر می‌کنند.

بخشی از این اسناد منتشر شده ۶۰۰ مصاحبه‌ای است که «جان سپکو» سربازرس ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با مقامات ارشد این کشور انجام داده بود اما قرار بود که منتشر نشود.

واشنگتن پست نوشت که برای دسترسی به این اطلاعات با استناد به قانون «جریان آزاد اطلاعات» به مدت سه سال در دادگاه جنگیده و می‌افزاید که مقامات آمریکایی در اظهارات خود جنگ افغانستان را جنگی غیرقابل پیروز شدن توصیف می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا