اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

سرقت اطلاعات شخصی و نظامی کهنه‌سربازان آمریکا

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ تارنمای میلیتاری تایمز که اخبار وزارت دفاع و ارتش آمریکا را منتشر می‌کند، روز پنج‌شنبه نوشت: هکرهای ناشناس با طراحی برنامه پیدا کردن شغل برای کهنه سربازان بیکار آمریکایی اطلاعات بسیاری را توانسته‌اند به سرقت ببرند.

میلیتاری تایمز با اشاره به گزارش شرکت امنیتی اطلاعاتی سیسکو اعلام کرد، کهنه سربازانی که به امید یافتن شغل برنامه «اجاره قهرمانان ارتش» را دانلود کرده و یا در وب‌سایت ثبت‌نام می‌کردند، اطلاعات شخصی آنان از طریق بدافزارهای برنامه مورد سرقت قرار می‌گرفته است.

شرکت سیسکو اعلام کرد، مهاجمان و هکرها در کنار اطلاعات شخصی کهنه سربازان توانسته به بسیاری از اطلاعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم‌های کامپیوتری افراد ثبت‌نام‌شده در وب‌سایت دسترسی پیدا کنند.

شرکت امنیتی سیسکو در گزارش خویش اعلام کرد، هکرها و مهاجمان سرقت اطلاعات شخصی کهنه سربازان همان هکرهایی بودند که پیش‌ازاین به سیستم آی‌تی عربستان سعودی نفوذ پیدا کرده بودند.

در حال حاضر بسیاری از کهنه سربازان ارتش آمریکا به دلیل ناکافی بودن مستمری و حقوق بازنشستگی به دنبال شغل دوم و گذران زندگی خویش هستند.

تازه‌ترین آمار رسمی دولت آمریکا از بی‌خانمان بودن حدود ۵۰ هزار کهنه سرباز آن کشور حکایت دارد که ۸.۶ درصد جمعیت بی‌خانمان آمریکا را تشکیل می‌دهند. ۹۱ درصد آنها مرد هستند و ۹۸ درصدشان مجرد. ۷۶ درصد آنها شهرنشین هستند و اقلیت‌ها (شامل سیاه‌پوستان و لاتین‌تبارها) بیش از نیمی از شمار کهنه‌سربازان بی‌خانمان را تشکیل می‌دهند.

بیش از نیمی از تمام کهنه‌سربازان بی‌خانمان، گرفتار ناتوانی جسمی یا بیماری روانی هستند و آمار نشان می‌دهد که تعداد کهنه‌سربازان بی‌خانمان جنگ ویتنام از شمار کشته‌شدگان این جنگ بیشتر است.

با بازگشت نیروهای آمریکایی از عراق و افغانستان، در سال‌های اخیر بر شمار زنان و نیز سرپرستان خانوار در این گروه افزوده شده است. در ۹ سال گذشته، تعداد زنان بی‌خانمانی که در جنگ‌های خلیج‌فارس، عراق و افغانستان خدمت کرده‌اند، رشد چشمگیری داشته است.

دکمه بازگشت به بالا