اخبار هیدراسلایدانتخاباتگزارش

ستایش اتحادیه اروپا از حضور مردم افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش شانا به نقل از روزنامه دیلی افغان، «پیری مایودین» نماینده اتحادیه اروپا در کابل گفت: با آن که مشکلات بر سر راه برگزاری انتخابات زیاد بود؛ اما انتخابات در فضای امن برگزار شد.

وی گفت که اتحادیه اروپا از برگزاری انتخابات و اشتراک مردم افغانستان در آن رضایت دارد. نماینده اتحادیه اروپا اظهار کرد: این اتحادیه از مردم‌سالاری، انتخابات و روند صلح در افغانستان حمایت می‌کند.

به گفته وی، با آن که اتحادیه اروپا از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نظارت و کمک مالی محدود داشته، اما امیدوار است که این انتخابات سبب صلح و ثبات دایمی در افغانستان شود.

نماینده اتحادیه اروپا همچنین از شجاعت افغانستانی‌ها که در شرایط تهدید و ناامنی به پای صندوق‌های رای رفتند، ستایش کرده و افزود که این نشانه امید به آینده بهتر است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز از حضور مردم در انتخابات قدردانی کرد و گفت که افغانستانی‌ها برخلاف توقع به شکل گسترده در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. وی افزود: پیمان ناتو به حمایت خود از افغانستان ادامه می‌دهد و خواستار تامین صلح و ثبات دایمی در این کشور است.

چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز شنبه در ۳۴ ولایت و ۴۵۰۰ مرکز رای دهی در سراسر کشور برگزار شد.

این انتخابات زیر سایه ترس، وحشت ناشی از تهدید طالبان برگزار شد؛ اما نیروهای امنیتی با تدابیر شدید امنیت این انتخابات را تامین کردند. برگزاری این انتخابات و حضور مردم، یک موفقیت بزرگ برای دولت و مردم افغانستان خوانده شده است.

دکمه بازگشت به بالا