اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

رایزنی‌ها برای پیوستن شماری از اعضای تیم صلح و اعتدال به عبدالله

پیش از این، دسته انتخاباتی وفاق ملی به رهبری احمدولی مسعود نیز از دیدارهای این دسته انتخاباتی با شماری از چهره‌های دسته انتخاباتی حنیف اتمر سخن گفته بود.

پس از بروز اختلاف‌ها در دسته انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری محمدحنیف اتمر، شماری از اعضای این دسته انتخاباتی، با عبدالله عبدالله، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری و رهبر دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی، دیدار کرده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی می‌گوید که که صلاح‌الدین ربانی یکی از اعضای بلندپایه دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی، با محمدیونس قانونی، معاون نخست دسته انتخاباتی صلح و اعتدال و عطامحمد نور، عضو رهبری این دسته انتخاباتی، دیدار کرده‌ است.

فریدون خزون، سخنگوی دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی می‌گوید که در این دیدار درباره پیوستن شماری از اعضای برجسته دسته انتخاباتی صلح و اعتدال به دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی رأی‌زنی شده‌ است.

خزون افزود: «گفت‌وگوهای ما با شماری از چهره‌های مطرح و رهبری تیم صلح و اعتدال و نیز یک شمار دسته‌های دیگر و چهره‌های مطرح ادامه دارد آرزو داریم که به‌زودی این گفت‌وگوها نتیجه مثبت بدهد.»

منابعی در دسته انتخاباتی محمدحنیف اتمر، می‌گویند که از ۹۳دفتر پیکارهای انتخاباتی دسته انتخاباتی محمدحنیف اتمر که در ولایت‌های گوناگون ایجاد شده بودند، همه بسته شده‌اند و تنها یک مرکز در کابل فعال است.

عبدالظاهر تمیم، عضو مجلس نمایند‌گان در این باره اظهار داشت: «این‌ها می‌روند به تیم‌های دیگر جذب می‌شوند به خاطر منافع کوچک خود و ما و شما در آینده شاهد این گپ خواهیم بود.»

پیش از این، دسته انتخاباتی وفاق ملی به رهبری احمدولی مسعود نیز از دیدارهای این دسته انتخاباتی با شماری از چهره‌های دسته انتخاباتی حنیف اتمر سخن گفته بود.

اما، سخنگوی دسته انتخاباتی محمدحنیف اتمر در حالی که فروپاشی این دسته انتخاباتی را نمی‌پذیرد؛ اما دیدار چهره‌های مطرح این دسته انتخاباتی را با دسته‌های دیگر انتخاباتی رد نمی‌کند.

قادرشاه، سخنگوی دسته انتخاباتی حنیف اتمر می‌گوید تا زمانی که از شفافیت انتخابات اطمینان به دست نیارند به پیکارهای انتخاباتی آغاز نمی‌کنند: «در اوضاع کنونی هیچ اعتمادی وجود ندارد که ما انتخابات شفاف داشته باشیم اگر این اوضاع ادامه پیدا کند یک بحث است و اگر این حالت تغییر کند و تضمین به وجود آید رهبران ما می‌نشینند و تصمیم می‌گیرند.»

دسته انتخاباتی حنیف اتمر، دو روز پیش اعلام کرد که پیکارهای انتخاباتی‌اش را به علت عدم اطمینان از شفافیت انتخابات و نیز اولویت دادن به روند صلح، متوقف کرده ‌است.

اختلاف‌ها پس از آن در دسته انتخاباتی حنیف اتمر بالا گرفت که عطامحمد نور خواهان معرفی شدنش به عنوان نخست وزیر این دسته انتخاباتی شد؛ اما اتمر این کار را به برگزاری لویه جرگه موکول کرد. این اختلاف‌ها تا جایی رسیده‌ که اکنون منابع می‌گویند این تیم از هم پاشیده‌ است.

در این تیم، محمدحنیف اتمر، نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری، محمدیونس قانون و محمد محقق، معاونان نخست و دوم بودند.

دکمه بازگشت به بالا