اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

رئیس جمهور سابق فقیرترین کشور جهان؛ پولدارترین سیاستمدار جهان

به گزارش شانا به نقل از شفقنا افغانستان؛ روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» با انتشار گزارشی مدعی شده که «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین کشور یکی از بزرگ‌ترین امپراتوران مالی دوبی است. دیلی‌میل که در این گزارش حامد کرزی را به فساد متهم کرده است، نوشت: مجموع ارزش املاک مربوط به اعضای خانواده حامد کرزی در دوبی، به ۹۰ میلیون پوند انگلیسی می‌رسد.

این خبر در حالی توسط این روزنامه انگلیسی منتشر شده که دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور پیشین افغانستان تاکنون واکنشی به آن نشان نداده است.

در سال ۲۰۱۶ نیز یک روزنامه به اسم «پیپل ویت مانی» ۱۰ سیاستمدار پردرآمد جهان را معرفی کرده بود که حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان در این رده‌بندی جایگاه نخست را داشت.

براساس گزارش این روزنامه، که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده بود، حامد کرزی به‌ طور میانگین ۸۲ میلیون دالر سالانه به دست آورده است و حدود ۲۴۵ میلیون دالر سرمایه دارد.

همچنین پایگاه اینترنتی «مدیا مس» نیز سال گذشته با انتشار گزارشی رئیس جمهور پیشین افغانستان را به‌عنوان ثروتمندترین سیاستمدار جهان معرفی کرده بود که دفتر کرزی آن را رد کرده و کذب دانست.

بنابر ادعای مدیا مس، تنها سرمایه شخصی ریس جمهور پیشین افغانستان مبلغ ۲۴۵ میلیون دالر و همچنین درآمد سالانه کرزی از ماه مارس سال ۲۰۱۵ الی مارس ۲۰۱۶، ۸۲ میلیون دالر بوده است.

در تلگرام به ما بپیوندید.

دکمه بازگشت به بالا