اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

دونالد ترامپ: ما باید در افغانستان حضور داشته باشیم

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده می‌گوید که آمریکا «باید» حضور خود را در افغانستان حفظ کند.

به گزارش شانا به نقل از صدای آمریکا؛ آقای ترامپ روز سه‌شنبه (۲۹ اسد) در صحبتی با خبرنگاران، یک بار دیگر حضور ۱۸ ساله نظامیان کشورش را در جنگ افغانستان «مضحک» خواند و گفت که تلاش می‌کند شماری از نظامیان آمریکایی را از افغانستان فراخواند؛ اما تاکید کرد که «ما باید آنجا {افغانستان} حضور داشته باشیم.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از این نیز بر حضور استخباراتی آمریکا در افغانستان تاکید ورزیده بود.

آقای ترامپ، افغانستان را یک ساحه «خطرناک» خواند و افزود که باید همیشه وقایع آن کشور را «زیر نظر» داشته باشند و اکنون می‌خواهد «گزینه‌های مختلف» را بررسی کند.

تاکید رئیس جمهور ایالات متحده بر حضور حتمی بخشی از نیروهای آمریکایی در افغانستان در حالی بیان می‌شود که پس از هشت دور مذاکرات نمایندگان آمریکایی با گروه طالبان، آن گروه همواره، تاکنون بر خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید کرده است.

دونالد ترامپ گفت که یکی از گزینه‌هایی که همین اکنون در مورد آن صحبت صورت می‌گیرد، «داشتن یک پلان است.» آقای ترامپ بدون اینکه جزئیاتی در مورد این پلان بدهد به شکل ضمنی تاکید کرد که پلان باید همه جانبه و مورد قبول همه باشد.

قرار است نهمین دور مذاکرات صلح آمریکا با گروه طالبان به زودی در قطر آغاز شود و زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان روز سه‌شنبه ۲۰ اگست، به قطر و سپس به کابل خواهد رفت.

دکمه بازگشت به بالا