اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

دونالد ترامپ دستور افزایش حملات هوایی بر علیه طالبان را صادر کرد

به گزارش شانا به نقل از تسنیم؛ اسپر که شام روز جمعه، ۱۲ میزان در میان خبرنگاران در واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت: «ما حملات خود علیه طالبان را در افغانستان شدت بخشیده‌ایم؛ زیرا مذاکرات پایان یافته ‌است. رئیس جمهور ترامپ از ما خواسته که در پاسخ به حملات فجیعی که طالبان در سرتاسر افغانستان از جمله کابل انجام داده‌اند،‌ حملات خود را بیشتر کنیم.»

دونالد ترامپ پیش از این اعلام کرده‌ بود که به نیروهای آمریکایی دستور افزایش حملات در افغانستان را داده ‌است. او از تلفات بی‌سابقه طالبان در این حملات نیز خبر داده‌ بود.

وزیر دفاع آمریکا گفت که عملیات راه‌اندازی‌شده علیه طالبان شامل حملات هوایی و زمینی بر مواضع آن‌ها می‌شود که حملات زمینی را نیروهای افغانستان انجام می‌دهند و آمریکا در آن تنها نقش مشورتی دارد. به‌ گفته او تنها حملات هوایی را نیروهای آمریکایی انجام می‌دهند.

مذاکرات آمریکا با گروه طالبان با آن‌که دوطرف به توافق نهایی دست یافته‌ بودند از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا لغو شد. آقای ترامپ علت لغو این مذاکرات را حمله‌ای در کابل عنوان کرد که در آن ۱۲ تن به شمول یک سرباز آمریکایی کشته شدند.

با لغو این مذاکرات، طالبان و برخی کشورهای دیگر از جمله پاکستان بارها خواستار از سرگیری دوباره آن شده‌اند؛ اما این روند تاکنون متوقف مانده ‌است.

دکمه بازگشت به بالا