اخبار هیدراسلایدافغانستانحقوق بشرگزارش

دستگیری هفت غیرنظامی توسط امارت اسلامی در پنجشیر

منابع در پنجشیر از دستگیری هفت غیرنظامی در مرکز این ولایت توسط نیروهای امارت اسلامی خبر دادند.

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ یک منبع در پنجشیر گفته است که این افراد روز گذشته (جمعه، ۱۵ میزان) از منطقه کوه شابه مرکز پنجشیر بازداشت شده‌اند.
به‌گفته منبع، نیروهای امارت اسلامی در نزدیکی خانه‌های افراد بازداشت‌شده در «نرمه‌دره شابه» پاسگاه دارند و بخشی از این پاسگاه امارت به‌علت عدم استحکام دیوار آن فروریخته است. منبع اما روایت کرد که امارت اسلامی ساکنان محل را متهم به تخریب این پاسگاه کرده‌اند. گروه طالبان باشندگان محل را متهم به داشتن ارتباط با «جبهه مقاومت» نیز کرده‌اند.
منبع افزود که کارگران قراردادی امارت که ساختمان این پاسگاه را دیوار ساخته‌اند افراد غیرمسلکی بوده و بدون این‌که استحکام را در نظر گرفته باشند، با خاک ریگدار و خامه دیوار بلند کرده بودند و قبل از این‌که دیوار خشک شود، سقف آن را نیز پوشانده بودند.
به‌گفته منبع، ساکنان محل به نیروهای امارت گفته که آنان در فروریختن پاسگاه دست ندارند؛ اما امارت اسلامی اصرار آنان را نادیده گرفته و هفت نفر را بسته کرده و با خود برده‌اند.
یادآوری می‌کنیم که افراد طالبان پیش از این هم متهم به دستگیری و تیرباران غیرنظامیان به‌ اتهام داشتن ارتباط با «جبهه مقاومت» در پنجشیر شده‌اند.
دکمه بازگشت به بالا