اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

خنده‌های حسن روحانی و حاضران در جلسه؛ «افغانستان هم این کار را کرد»

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ حسن روحانی در همایش والیان و ولسوالان سراسر ایران که روز دوشنبه ۷ دلو برگزار شد در بخشی از سخنانش گفت: «این انتخابات را الکترونیکی کنیم بابا. افغانستان هم این کار را کرد (همراه با خنده رئیس جمهوری و حاضران در این سخنرانی) بیاییم این کار را بکنیم، این چیزی نیست که.»

در واکنش به سخنان حسن روحانی، شاه حسین مرتضوی، مشاور ارشد رئیس جمهوری افغانستان خطاب به رئیس جمهوری ایران گفت:‌«به ما طعنه نزنید، از ما بیاموزید.»

مشاور ارشد رئیس جمهوری افغانستان در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است: «هم‌پذیری مذهبی و فعالیت آزاد رسانه‌ها در افغانستان بی‌نظیر است. در سال ۱۳۹۳ رقیب انتخاباتی در افغانستان شریک قدرت شد. اما در کشور همسایه ما رقیب انتخاباتی‌اش به زندان رفت. ما زندانی سیاسی نداریم، خبرنگار زندانی نداریم، جامعه تک‌صدایی نمی‌باشیم. افغانستان خوبی‌ها و زیبایی‌های دارد که بسیاری از کشورهای همسایه ندارد. از افغانستان بیاموزید!!»

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوع واکنش حسن روحانی را نشانه «نگاه تحقیرآمیز» رئیس جمهوری ایران به مردم افغانستان ارزیابی کرده‌اند و برخی نیز این شیوه برخورد حسن روحانی را نسبت به ملت افغانستان «نژادپرستانه» ارزیابی و خواستار عذرخواهی وی شده‌اند.

نگاه «تحقیرآمیز و نژادپرستانه» به افغانستان و مهاجران افغانستانی در ایران دهه‌هاست که در ایران سابقه دارد و به نظر می‌رسد که این نگاه را می‌توان در بالاترین سطح مقامات سیاسی ایران نیز مشاهده کرد.

آقای روحانی روز دوشنبه و در همین نشست از نظام‌های استبدادی و توتالیتر انتقاد کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا