اخبار هیدراسلایدصلحگزارش

خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان نباید مبارزه با هراس‌افکنی را آسیب برساند

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ پس از پخش گزارش‌هایی درباره تلاش پنتاگون برای نهایی‌سازی طرح خروج در حدود چهارهزار نظامی دیگر آمریکایی از افغانستان، اکنون کمیتۀ تسلحیاتی کنگره آمریکا طرحی را تصویب کرده‌ است که براساس آن خروج این چهار هزار نظامی آمریکایی تا پایان انتخابات ریاست‌ جمهوری ایالات متحده به تعلیق درآمده است.

لیزچینی، عضو رهبری این کمیته می‌گوید که خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان نباید مبارزه با هراس‌افکنی را در این کشور آسیب برساند.

او در این باره می‌افزاید: «این یک طرح حساسی است که روی چیزی ‌که واقعأ مهم است تمرکز می‌کند. دربارۀ این‌که ما چه نیاز داریم تا امنیت‌مان را تقویت کنیم و چه باید در افغانستان انجام شود. ما باید مطمئن شویم که پناهگاه امن هراس‌افکان در آن‌جا نباشد. ما باید مطمئن شویم که می‌توانیم فعالیت‌های ضدهراس‌افکنی را انجام دهیم.»

در همین حال، شماری از نظامیان پیشین در افغانستان، خروج نظامیان آمریکایی را پیش از رسیدن افغانستان به صلح خطرساز می‌دانند.

هم‌اکنون ایالات متحده آمریکا در حدود ۸۶۰۰ سرباز در افغانستان دارد و براساس توافق‌نامۀ صلح دوحه، در صورت عملی شدن تعهدات این توافق‌نامه از سوی طالبان، ایالات متحده باید تا چهارده ماه پس از توافق تمامی نظامیان خود از افغانستان را خارج کند.

آمریکا پس از توافق‌نامۀ صلح با طالبان، شمار نیروهای خود در افغانستان را از سیزده هزار به ۸۶۰۰ کاهش داده ‌است؛ اما تاکنون در افغانستان نه گفت‌وگوهای داخلی میان افغانستانی‌ها آغاز و نه هم خشونت‌ها کاهش یافته‌ است.

دکمه بازگشت به بالا