اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

تعدادی از نیروهای پلیس افغانستان محاکمه می‌شوند

به گزارش شانا به نقل از الوقت؛ وزارت داخله می‌گوید که ۴۶ نیروی پلیس به‌ اتهام سوءاستفاده از صلاحیت‌ها، حیف‌ومیل اموال دولتی و اخاذی در ۱۷ ولایت کشور بازداشت و به دادستانی نظامی معرفی شدند.

«طارق آرین» سخنگوی وزارت داخله دیروز (جمعه، ۱۳ سرطان) در توییتی گفته است که این تعداد نیروی پلیس، در ولایت‌های کاپیسا، جوزجان، تخار، نورستان، ننگرهار و سمنگان بازداشت شده‌اند.

همچنان یک تعداد دیگر از آنان در ولایت‌های سرپل، لغمان، پکتیکا، پکتیا، بلخ، هلمند، پروان، غزنی، خوست، غور و فراه بازداشت شده‌اند.

آرین افزوده است که این افراد هم‌اکنون به دادستانی نظامی تحویل داده شده است.

این درحالی است که وزارت داخله حدود سه هفته پیش (۱۹ جوزا) نیز اعلام کرد که ۳۸ نیروی پلیس به ‌اتهام سوءاستفاده از صلاحیت خود در ۱۳ ولایت کشور بازداشت و به دادستانی نظامی معرفی شده‌اند.

همچنین این وزارت در ۱۲ جوزای ۱۶ نیروی دیگر پلیس به‌علت غفلت، تعلل در وظایف، سوءاستفاده از صلاحیت و دریافت رشوه به دادستانی نظامی معرفی شده‌اند.

براساس اعلام این وزارت، این نیروهای پلیس براساس شکایت‌های شهروندان شناسایی شده‌اند. این وزارت تأکید کرده بود: «رهبری وزارت امور داخله روند اصلاحات ساختاری و رسیدگی به شکایات شهروندان را شدت بخشیده است.»

دکمه بازگشت به بالا