اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

حملات موشکی به میدان هوایی بگرام افغانستان پس از آزادی زندانیان طالبان

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛‌ مأموریت حمایت قاطع در توییتی نوشت، در این حملات موشکی به کسی آسیبی نرسیده است و چگونگی وقوع این رویداد توسط نیروهای امنیتی افغانستان بررسی می‌شود.

در همین حال، طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان در توییتی نوشت: «حوالی ساعت ۵:۴۰ دقیقه صبح امروز (پنج‌شنبه) تعداد پنج فیر مرمی شارتکی که در غرفه موتر کرولا جابجا گردیده بود از ساحه قریه قلعه‌چه به استقامت میدان هوایی بگرام شارت گردید موتر حریق شد».

آرین اضافه کرد، این رویداد تلفاتی در قبال نداشته و قضیه تحت بررسی است. هنوز مسئولیت این حملات را فرد یا گروهی به عهده نگرفته است.

میدان هوایی بگرام در ولسوالی بگرام ولایت پروان در شمال شهر کابل واقع است و مرکز پایگاه نیروهای خارجی است.

این حملات موشکی در شرایطی رخ داده که شورای امنیت ملی افغانستان شامگاه چهارشنبه۲۰ حمل با نشر اعلامیه‌ای نوشت، براساس فرمان محمد اشرف‌ غنی، رئیس‌ جمهوری کشور ۱۰۰ زندانی طالبان آزاد شدند.

در این اعلامیه آمده: «براساس فرمان مورخ ۲۰ حوت ۱۳۹۸، رئیس‌جمهور غنی، دولت ج.ا.ا امروز (چهارشنبه ۸ آپریل) ۱۰۰ زندانی طالبان را با در نظر داشت وضعیت صحی، سن و مدت مجازات باقی‌مانده آنان، به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای صلح و مهار کرونا آزاد کرد».

در این اعلامیه ذکر شده، این ۱۰۰ زندانی شامل لیست طولانی بود که تیم فنی طالبان در جلسات با تیم فنی دولت افغانستان در کابل شریک ساخته و درمورد آن‌ها بحث کرده است.

در این اعلامیه آمده: «این زندانیان از سوی ریاست عمومی امنیت ملی و لوی سارنوالی (دادستانی کل) بایومتریک شده‌اند و سوگند یاد کرده‌اند که هرگز به میدان جنگ برنمی‌گردند. دولت جمهوری اسلامی افغانستان عین اطمینان را از رهبری این گروه در دوحه دریافت کرده است. رهایی زندانیان طبق روال معمول پس از ثبت‌نام بایومتریکی، انجام شد».

در اعلامیه تأکید شده که دولت افغانستان تعهد دارد تا برای پیشرفت در روند صلح، راه را برای مذاکرات بیشتر تخنیکی با طالبان باز نگه دارد.

دکمه بازگشت به بالا