اخبار هیدراسلایدافغانستانحقوق بشرزنانگزارش

جمهوری‌خواهان آمریکا خواستار تحریم‌های شدید علیه طالبان شدند

جمهوری‌خواهان نزدیک به دو سال پس از خروج آمریکا از افغانستان به دنبال تحریم‌های جدید علیه طالبان برای نقض گسترده حقوق بشر هستند.

چند تن از سناتوران جمهوری‌خواه در حال آماده‌ شدن برای ارائه لایحه‌ای به‌منظور اعمال تحریم‌های شدید علیه گروه طالبان به‌علت نقض حقوق بشر در افغانستان، هستند.
این لایحه رئیس جمهور را ملزم می‌کند طالبان را به‌علت فعالیت‌های تروریستی، قاچاق مواد مخدر و نقض حقوق بشر، از جمله سوء‌استفاده از زنان، تحریم کند. این اقدام تمام معاملات و اموالی که در اختیار طالبان است را مسدود و ممنوع و تمام ویزاها یا سایر اسنادی را که اجازه ورود به ایالات متحده را می‌دهد، بی‌اعتبار می‌کند.
این لایحه، تحت‌عنوان «لایحه تحریم‌های طالبان»، توسط سناتور جیم ریش، از ایالت آیداهو با 18 سناتور جمهوری‌خواه معرفی خواهد شد.
ریش گفت که کنگره باید به سرعت برای تصویب این لایحه عمل کند؛ زیرا نفوذ طالبان بدون حضور قوی ایالات متحده در افغانستان افزایش می‌یابد. ریش به فاکس‌نیوز دیجیتال گفت: «از زمان سقوط کابل در سال 2021، طالبان، زنان، اقلیت‌ها و جوانان افغانستان را سرکوب کرده، کمک‌ها را از افغانستانی‌هایی که نیاز مبرم دارند منحرف کرده، گروگان‌ها را برای دستیابی به منافع سیاسی گرفته و به افغانستان اجازه داده تا بار دیگر به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل شود و متأسفانه، پاسخ دولت بایدن نتوانسته سوء‌استفاده‌های طالبان را کاهش دهد.»
او افزود: «ما نمی‌توانیم به سادگی طالبان را سرزنش کنیم و انتظار داشته باشیم که رفتارشان تغییر کند. با عقب‌نشینی ایالات متحده و به قدرت رسیدن طالبان، افغانستان به یک کشور منفور تبدیل شده است و سیاست‌های ما باید منعکس‌کننده این واقعیت باشد.»
دکمه بازگشت به بالا