اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارشمهاجرت

ثبت‌نام پناهجویان افغانستانی در پاکستان

طلحه محمود، وزیر ایالات و مناطق مرزی پاکستان از آغاز طرح ثبت‌نام پناهجویان افغانستان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از افغانستان‌اینترنشنال؛ پاکستان قصد دارد با آغاز این برنامه، اطلاعات کامل پناهجویان ثبت‌شده و ثبت‌نشده افغانستان و همچنین کسانی که به افغانستان بازگشته‌اند را جمع‌آوری کند.

به گزارش رادیوی ملی پاکستان، آقای محمود روز دوشنبه ۳۰ عقرب در جلسه مجلس ملی این کشور گفت که در حال حاضر حدود ۱.۳ میلیون پناهجو و مهاجر افغانستانی در پاکستان ثبت‌نام شده‌اند.

وی افزود که در کمپاین جدید ثبت‌نام، نام اعضای خانواده‌های پناهجویان افغانستانی نیز نوشته خواهد شد. به گفته وی بیش از ۱۳۶ هزار نفر از اعضای خانواده کسانی که ثبت‌نام شده‌اند، فاقد مدرک هستند.

او گفت که اگر این افراد براساس معیارهای تعیین شده، واجد شرایط ثبت‌نام باشند تعداد پناهندگان افغانستانی ثبت‌نام شده در این کشور افزایش خواهد یافت.

وزارت امور مهاجرین طالبان می‌گوید که در ماه‌های اخیر هزاران افغانستانی از پاکستان به کشورشان بازگشته‌اند، اما آمار دقیقی در این زمینه منتشر نکرده است. طبق گزارش‌ها، صدها هزار شهروند افغانستان پس از واگذاری کشور به طالبان، افغانستان را ترک کردند و تعدادی زیادی نیز به کشورهای همسایه به‌خصوص پاکستان گریختند.

دولت پاکستان در حالی از ثبت‌نام افغانستانی‌های بدون مدرک خبر می‌دهد که در ماه‌های اخیر صدها تن از شهروندان افغانستان توسط پلیس این کشور به‌علت نداشتن اسناد قانونی بازداشت شدند. از سوی دیگر، تصاویر زیادی از بدرفتاری پلیس پاکستان با پناهجویان افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

دکمه بازگشت به بالا