اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

تورسن: بی‌شرمانه است که در یک کشور فقیر دو رئیس جمهور باشد

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ حکیم تورسن، نامزد ریاست جمهوری افغانستان در گفتگو با رسانه‌ها گفت: «نهایت بی‌شرمانه است که در یک کشور فقیر و بی‌چاره دو رئیس جمهور باشد.»

تورسن با انتقاد از شمار آرایی که نامزدان برتر این انتخابات به دست آوردند، گفت: وزرا، قوماندان‌ها و والی‌ها در مجموع همه در اختیارشان بود، اما رأی‌شان ۹۰۰ هزار است.

آقای تورسن می‌افزاید که رأی وی بیش از آن است که اعلام شده است.

حکیم تورسن به این باور است که تحولات اخیر انتخاباتی کشور را به بحران خواهد کشانید و در اوضاع کنونی بهتر است که به روند صلح و ایجاد یک حکومت مشارکت ملی تمرکز شود تا افغانستان در آینده برای برگزاری یک انتخابات شفاف آماده شود.

حواعلم نورستانی، رئیس کمیسیون انتخابات گفت که از مجموع ۱۸۲۳۹۴۸ رأی، اشرف غنی با به دست آوردن ۹۲۳۵۹۲ رأی که معادل ۵۰٫۶۴ درصد می‌شود برندهٔ انتخابات ریاست جمهوری است. بربنیاد گفته‌های خانم نورستانی، عبدالله عبدلله ۷۲۰۸۴۱ رأی معادل ۳۹٫۵۲ درصد و حکمتیار ۷۲۴۱ رأی معادل ۳۰٫۸۵ درصد را به دست آورده‌اند.

اما ساعاتی پس از اعلام نتایج نهایی توسط کمیسیون انتخابات، داکتر عبدالله عبدالله، رهبر تیم ثبات و همگرایی در جمع هواداران و اعضای ارشد این ستاد انتخاباتی در قصر سپیدار اعلام کرد که نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد.

دکمه بازگشت به بالا