اخبار هیدراسلایدافغانستانحقوق بشرگزارش

تصرف خانه مقامات حکومت پیشین در پنجشیر

طالبان دو خانواده‌ آواره را که در خانه‌ مقامات حکومت پیشین در مرکز این پنجشیر پناه گزیده بودند، کوچ داده و خانه‌ها را تصرف کردند.

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ منابع در پنجشیر می‌گویند که طالبان دو خانواده‌ آواره را که در خانه‌های مقام‌های حکومت پیشین در مرکز این ولایت پناه گزیده بودند، کوچ داده و خانه‌ها را به تصرف خود درآورده‌اند.
این دو خانواده ساکنان اصلی ولسوالی پریان پنجشیر هستند. آنان در روستای «فروبل» مرکز ولایت پنجشیر در خانه‌ جنرال ظاهر ظاهر، فرمانده پیشین پولیس کابل و محب‌الله، یکی از رؤسای امنیت ملی سابق جابه‌جا شده بودند.
به‌گفته‌ منابع، طالبان شام دوشنبه، ۹ عقرب با ضرب‌وشتم اعضای این خانواده‌ها آنان را از خانه‌ها بیرون کرده‌اند. منابع برخورد طالبان با خانواده‌های آواره را «وحشیانه و غیرانسانی توصیف» کرده‌اند. به‌ گفته‌ منابع، این خانواده‌ها تا ناوقت شب در هوای سرد بی‌پناه بودند و سرانجام به ولسوالی عنابه رفته‌اند.
منابع به اطلاعات گفته‌اند که طالبان چندین خانه‌ و ساختمان‌های مجهز از جمله مکاتب و مساجد را تصرف و قرارگاه نظامی کرده‌اند. جابه‌جایی قرارگاه‌های نظامی طالبان در میان خانه‌های مسکونی یکی از دلایلی آوارگی ساکنان ولایت پنجشیر است.
در برخی از ولایت‌های دیگر از جمله در دایکندی نیز گفته می‌شود که طالبان خانه‌های غیرنظامیان را تصرف کرده‌اند.
دکمه بازگشت به بالا