اخبار هیدراسلایدبین‌المللیگزارش

ترکیه: خواهر ابوبکر بغدادی، رهبر سابق داعش را در شمال سوریه بازداشت کردیم

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ همراه با خواهر ابوبکر بغدادی، همسر و عروسش نیز بازداشت شده‌اند و بازجویی از آن‌ها آغاز شده است. به هنگام بازداشت خانم عواد پنج کودک نیز همراه او بوده‌اند.

این مقام تصریح کرد: «امیدواریم گنجینه‌ای از اطلاعات را از خواهر بغدادی درباره فعالیت‌های داخلی داعش به دست بیاوریم.»

رویترز در عین حال نوشته است اطلاعات مستقل اندکی درباره خواهر رهبر سابق داعش در دسترس است و این رسانه‌ بلافاصله نمی‌تواند هویت فرد بازداشت شده و اینکه خواهر بغدادی است یا خیر را تایید کند.

رهبر سابق داعش ۲۶ اکتبر (۴ عقرب) در یورش نیروهای آمریکایی به محل اختفای وی در شمال سوریه، خود را با جلیقه انفجاری کشت. مدیر ارتباطات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که بازداشت این زن، گواه عزم این کشور در نبرد علیه داعش است.

فخرالدین آلتون در توئیتی نوشت: «بازداشت خواهر بغدادی نمونه دیگری از موفقیت عملیات ضدتروریسم ماست.» وی در این رشته توئیت همچنین گفت: «تبلیغات بسیار سیاه علیه ترکیه در جریان است تا نسبت به عزم ما علیه داعش شک و تردید ایجاد کنند.»

این مقام ترکیه افزود: «همکاری جدی ضدتروریسم ما با شرکای همفکر نباید هرگز مورد تردید قرار گیرد.»

داعش، هفته گذشته مرگ سرکرده این گروه را تایید و جانشین وی را نیز تعیین کرد. این گروه با انتشار یک پیام صوتی، ابراهیم هاشمی قرشی را به‌عنوان جانشین ابوبکر بغدادی معرفی کرد.

دکمه بازگشت به بالا