اخبار هیدرافغانستانگزارش

احضار سفیر افغانستان در اسلام‌آباد توسط استخبارات پاکستان

وزارت خارجه افغانستان می‌گوید که سازمان استخبارات نظامی پاکستان (آی‌اس‌آی) سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را احضار کرده است.

وزارت خارجه افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای ضمن ابراز «نگرانی عمیق» از سوءرفتار استخبارات پاکستان، احضار سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را بر خلاف اصول و معیارهای دیپلماتیک عنوان کرد.

پاکستان تاکنون دراین‌باره چیزی نگفته است؛ اما وزارت خارجه این کشور دیروز گفته بود که شارژدافر افغانستان را احضار و نگرانی‌های جدی درباره تأمین امنیت دیپلمات‌های این کشور در افغانستان را با وی در میان گذاشته است.

حکومت افغانستان از پاکستان خواسته است تا روابط دیپلماتیک خود با افغانستان را بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی و معیارهای پذیرفته‌شده دیپلماتیک تنظیم کند.

وزارت خارجه افغانستان گفته است که حکومت افغانستان متعهد به تأمین امنیت و مصونیت دیپلمات‌های پاکستانی در افغانستان است. وزارت خارجه پاکستان پیش‌ازاین، خبر داده بود که دیپلمات‌های این کشور در افغانستان در روزهای گذشته مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند.

وزارت خارجه پاکستان روز یک‌شنبه ۱۲ عقرب در اعلامیه‌ای، تأمین امنیت کارمندان خود در افغانستان را از مسئولیت‌های حکومت این کشور خواند و از حکومت افغانستان خواست تا درباره آزار و اذیت دیپلمات‌هایش در افغانستان تحقیق کند.

مسدود شدن بخش ویزه سفارت پاکستان در کابل مشکلات زیادی را برای شهروندان افغانستان ایجاد کرده است.

دکمه بازگشت به بالا