اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

تأکید بر هماهنگی میان نهادهای امنیتی برای تأمین امنیت انتخابات

به گزارش شانا به نقل از صدای آمریکا؛ وزارت داخله افغانستان گفت که جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای مأموریت حمایت قاطع در افغانستان، محمدمسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله و اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع برای تأمین امنیت انتخابات، به «همکاری و هماهنگی بیش‌تر» میان نیروهای امنیتی تأکید کردند.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله گفت که در این نشست، فرماندهان پلیس ولایت‌ها از طریق ویدیو کنفرانس، برنامه‌های امنیتی‌شان را برای تأمین امنیت انتخابات، توضیح داده‌اند.

روح‌الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به خبرنگاران گفت که تمام نیروهای امنیتی و دفاعی به عدم‌مداخله در انتخابات «امر» شده‌اند و آنان از هیچ تلاشی برای تأمین امنیت انتخابات «دریغ نمی‌کنند.»

در این نشست امنیتی، معاون شورای امنیت ملی، معاون ولایتی ریاست امنیت ملی، معاون ارگان‌های محل، رئیس و کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات، نمایندگان نامزدان انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند.

به گفته مقام‌های امنیتی با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری، احضارات درجه یک امنیتی در مرکز و ولایات اتخاذ خواهد شد.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه هفته آینده در ۴ هزار و ۹۴۲ مرکز رأی‌دهی برگزار شود. مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که ۴۳۱ مرکز رأی‌دهی به علت تهدیدات امنیتی در روز انتخابات مسدود خواهد بود.

در همین حال ذبیح‌الله سادات، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که به بیش از ۱۰۳ ولسوالی، مواد حساس و غیرحساس انتخاباتی رسیده است و مطابق به تعهد نهادهای امنیتی تا پنجم میزان، انتقالات به تمام ولسوالی‌ها تکمیل خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا