اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

بعید دانستن کارآیی نشست اسلو توسط «روسیه»

ضمیر کابولوف، نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان، مذاکرات اسلو برای حل مسائل افغانستان را بعید دانست.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ کابولوف که رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه است، روز دوشنبه به ریانووستی گفت: مسکو از تماس‌های بین‌افغانستانی حمایت می‌کند؛ اما بسیار بعید به نظر می‌رسد که نشست اسلو ثمراتی به همراه داشته باشد.

مذاکرات دیپلمات‌های آمریکا به همراه نروژ، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا با نمایندگان گروه طالبان حاکم بر افغانستان درباره آنچه مهار بحران انسانی این کشور اعلام شده است، روز دوشنبه در اسلو آغاز شد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز؛ نروژ با توجه به قرار داشتن میلیون‌ها افغانستانی در خطر گرسنگی در فصل زمستان به علت تشدید فقر، این نشست را برگزار کرده است.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان، همچنین اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه هیئتی از گروه طالبان و جبهه مقاومت ملی افغانستان به مسکو آمده‌اند را تکذیب کرد.

رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان، در رشته توییت‌هایی مدعی شد که ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست‌وزیر حکومت طالبان و ملا محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع آن در سفر محرمانه در روسیه بسر می‌برند.

این سفر در حالی انجام می‌شود که هیئتی ۱۵ نفره از طالبان به ریاست امیرخان متقی از روز گذشته در نشستی در اسلو در حال گفتگو با نمایندگان کشورهای غربی و جامعه مدنی افغانستان هستند.

تاکنون طالبان درباره این سفر واکنشی نشان نداده است.

این در حالی‌ است که روسیه به تازگی طالبان را تشویق کرده است که از افتادن به دام درگیری‌های قومی خودداری کرده و حکومت فراگیر تشکیل دهند.

روسیه با گروه طالبان روابط کاری دارد و سفارت این کشور در کابل مسئولیت اصلی هماهنگی روابط مسکو و حکومت طالبان را برعهده دارد.

دکمه بازگشت به بالا