اخبار هیدراسلایدافغانستانبازسازیگزارش

بزرگ‌ترین کمپلکس اداری افغانستان در کابل ساخته خواهد شد

سنگ تهدات بزرگ‌ترین کمپلکس اداری حکومت افغانستان روز یک‌شنبه با حضور مقام‌های حکومتی در دارالامان شهر کابل گذاشته شد.

به گزارش شانا به نقل از رسانه‌ها، انتقال ادارات دولتی به ساحۀ دارالامان، یکی از برنامه‌های حکومت وحدت ملی گفته شده و دو سال را دربر گرفته است تا طرح و دیزاین این پروژه تکمیل شود.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان روز یک‌شنبه ۲۳ سرطان هنگام گذاشتن سنگ تهداب این کمپلکس، گفت که هدف از این کار، انسجام تمام ادارات دولتی و ایجاد سهولت برای شهروندان کابل است که با تکمیل شدن این کمپلکس، مرکز شهر کابل به مردم واگذار خواهد شد.

این کمپلکس اداری قرار است در نزدیکی قصر دارالامان و ساختمان ولسی جرگه افغانستان ساخته شود.

آقای غنی می‌گوید که نقطه اساسی این نیست که دولت در تعمیرهای مفشن باشد. هدف این است که تعمیر وسلیه ارایه خدمت برای مردم باشد. هرچه تعمیرها از بیرون زیباتر شود؛ اما اگر کیفیت حکومتداری خراب باشد این موجب افتخار نه، بلکه باعث شرم است.

جاوید پیکار، سرپرست وزارت شهرسازی مسکن افغانستان گفت که این کمپلکس اداری در دو مرحله و در مساحت بیش از ۵۰ هکتار زمین ساخته می‌شود.

قرار است در مرحله نخست ۱۳ واحد اداری به مدت سه سال و شش ماه ساخته شود و در مرحله دوم کار ساختمان ۱۴ واحد اداری دیگر آغاز خواهد شد.

​هزینه مالی این کمپلکس حدود ۱۱.۸۷ میلیارد افغانی تخمین زده شده است که کار آن در مدت ۱۰ سال تکمیل و به بهره‌برداری سپرده خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا