اخبار هیدراسلایدافغانستاندانشگاهزنانعکسگزارش

بزرگان قوم و دانش‌آموزان دختر در بادغیس خواستار باز شدن مکتب‌ها شدند

در ادامه نگرانی‌ها از بسته ماندن مکتب‌های متوسطه و لیسه دخترانه، شماری از بزرگان قوم و فعالان مدنی در ولایت بادغیس می‌گویند که نگران آینده دختران خود هستند..

آنان از امارت اسلامی می‌خواهند که مکتب‌های دخترانه را به زودی بازگشایی کند.

غلام‌فاروق، بزرگ قوم، در این باره گفت: «من نگران بسته ماندن مکتب‌ها هستم، یک دخترم همین حالا در صنف ششم است و نمی‌دانم که صنف هفتم را چطور بخواند.»

محمدشاه، یکی دیگر از بزرگان قوم در بادغیس، گفت: «بگذارید که دختران بخوانند آینده خود را بسازند از بی‌سواد هیچ چیزی ساخته نمی‌شود.»

در همین حال، شماری از دانش‌آموزان دختر در این ولایت نیز می‌گویند که نسبت به آینده خود نگرانند. دختران بادغیسی از امارت اسلامی می‌خواهند تا مکتب‌‌هایشان را بازگشایی کند.

رئیس اطلاعات و فرهنگ بادغیس می‌گوید که حکومت طرفدار بسته ماندن مکتب‌های دختران نیست و به زودی مکتب‌های دختران بالاتر از صنف ششم بازگشایی خواهد شد.

از مسدود شدن مکتب‌های متوسطه و لیسه دخترانه در کشور بیش از یک سال می‌گذرد. در روزهای اخیر، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی، گفت که تلاش‌ها برای بازگشایی مکتب‌های دختران آغاز شده‌ است.

طی یک سال آینده باوجود تأکید مکرر شهروندان و فعالان مدنی، امارت اسلامی هیچ اقدام عملی برای بازگشای مکاتب انجام نداده است.

دکمه بازگشت به بالا