اخبار هیدرگزارش

نخستین کنگرۀ شورای هماهنگی اهل تشیع افغانستان، دیروز (جمعه، ۲۴جوزا) در تالار لویۀ جرگه در کابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از طلوع‌نیوز، در این کنگره شمار زیادی از عالمان دینی و شهروندان اهل تشیع شرکت کرده بودند تا به گفتع خودشان درباره وضعیت کنونی در افغانستان و روند صلح، موقف‌شان را مشخص کنند.

شرکت‌کنند‌گان این کنگره، اوضاع افغانستان را نگران‌کننده توصیف کردند و تأکید کردند که باید برای برقراری صلح در افغانستان عدالت اجتماعی در کشور تأمین شود.

سید حسن فاضل‌زاده، رئیس موقت کنگره شورای هماهنگی اقوام اهل تشیع بیان داشت: «آنچه مهم است این است که اندیشۀ خود را در اختیار کسی قرار نده…! بیا به فکر درازمدت وطن خود بشو. به خاطر مادیات و به خاطر مسایل بی‌ارزش دنیوی وطن خود را خراب نکن.»

سیروس علاف، یکی از برگزارکنندگان این کنگره نیز افزود: «دیگر اجازه نمی‌دهیم کسی بیاید به ‌جای ما تصمیم بگیرد. ما اجازه نمی‌دهیم که ما را به چشم بانک رأی ببینند.»

در نشست دیروز، بر اتحاد و هماهنگی میان مردم در کشور نیز تأکید شد. شرکت‌کنند‌گان این نشست، گفتند تا زمانی‌ که شهروندان خودشان دست از جنگ نکشند، کشورهای بیرونی در افغانستان صلح آورده نمی‌توانند.

 شیخ سلیمان خلیلی، یکی از برگزارکنند‌گان این نشست، گفت: «بی‌ثباتی و ناامنی، فساد و بی‌بندوباری به اوج خود رسیده ‌است. پس یکی از خواسته‌ها و اهداف این کنگرۀ ملی صلح است.»

دکمه بازگشت به بالا