گزارش

برگزاری مسابقات ویلچیر بسکتبال زیر نام”جام کاهش خشونت علیه زنان” در ولایت بلخ

از بهر محو خشونت علیه زنان، مسابقات ویلچیر بسکتبال، زیر نام" جام کاهش خشونت علیه زنان، در شهر مزارشریف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شانا، دفتر مشارکت زنان با هماهنگی ریاست تربیت بدنی ولایت بلخ امروز(پنج‌شنبه، ۱۲ حمل) مسابقات ویلچیر بسکتبال تحت نام” جام کاهش خشونت علیه زنان” در شهرمزارشریف راه اندازی کرده است.

محمد ابراهیم عثمانی، رییس تربیت بدنی ولایت بلخ گفته که این مسابقات به هدف محو خشونت علیه زنان به راه انداخته شده است تا برگزاری این برنامه‌ها در راستای کاهش خشونت در برابر زنان مبارزه نمایند.

شماری از بانوان ورزشکار در این مسابقات راه اندازی این برنامه‌ها را در جهت مبارزه با خشونت علیه زنان موثر دانستند و هم‌چنان برای رسیدن به یک صلح دائمی درکشور تاکید می‌کنند.

بانوان ورزشکار در بلخ، با آن‌که از زمینه سازی این مسابقات در راستای کاهش خشونت علیه زنان خوشبین هستند، اما از جنگ جاری درکشور ابراز نگرانی کردند گفته اند ادامه نبردها نقش حضور زنان را در عرصه مختلف کمرنگ ساخته است.

به باور بانوان ورزشکار در شهر مزارشریف صلح یگانه راه بیرون رفت از چالش‌های موجود در است و سبب می‌شود تا زمینه‌ای پیشرفت و ترقی برای شهروندان کشور مساعد گردد.

ورزشکاران زن در ولایت بلخ ضمن تاکید بر تامین صلح در‌کشور، ورزش را نیز راه دیگر برای رسیدن به پیروزی خوانده و هم‌چنان گفتند که رو آوردن جوانان به ورزش میتواند از اعتیاد به مواد مخدر جلوگیری کند.

درحالی‌که ندای صلح خواهی مردم همه روز از گوشه و کنار افغانستان موج می‌زند، اما پاسخ اقناع کننده‌ای که بتواند درمان درد شهروندان رنج‌دیده افغانستان باشد، هنوز از سوی هیچ یک از طرفین درگیر جنگ بلند نشده است.

دکمه بازگشت به بالا