اجتماعیاخبار هیدرافغانستانگزارشمهاجرت

بازگشت بیش از ۲۰۰ هزار مهاجر افغانستانی از ایران به افغانستان

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ سازمان بین‌المللی مهاجرت چهارشنبه ۱۵ آپریل اعلام کرد، طی چهار ماه سال جاری میلادی ۲۴۲ هزار و۹۹۷ مهاجر افغانستانی از ایران به افغانستان بازگشته‌اند.

این سازمان با نشر اعلامیه‌ای نوشت، این مهاجرین از ۴ جنوری تا ۱۱ آپریل امسال به علت شیوع ویروس کرونا از ایران به کشورشان بازگشته‌اند. در این اعلامیه آمده است: مهاجران افغانستانی از طریق مرزهای نیمروز و اسلام‌قلعه وارد افغانستان شده‌اند.

در این اعلامیه به بازگشت افغانستانی‌ها از پاکستان نیز اشاره شده و آمده است، طی چهار ماه سال جاری یک هزار و ۸۳۳ مهاجر افغانستانی از پاکستان بازگشته‌اند.

از سوی دیگر، ولایت هرات در غرب کشور مرز مشترک با ایران دارد. گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران و بازگشت روزانه هزاران مهاجر از آن کشور باعث شده که هرات به یکی از آسیب‌پذیرترین ولایت‌های افغانستان در بخش شیوع کرونا تبدیل شود.

در همین حال، وزارت صحت عامه (بهداشت) افغانستان اعلام کرد، یک پایه دستگاه «حرارت‌سنج اتومات» در مرز اسلام‌قلعه هرات (نقطه صفری ایران) نصب کرده است و مهاجرانی که از ایران وارد کشور شوند مورد بررسی بهداشتی قرار می‌گیرند.

این وزارت اعلام کرد، تعداد مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۷۸۴ نفر رسیده است که از این میان ۳۰۶ مورد آن مربوط به ولایت هرات می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا