اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

بازداشت روسای لوی‌سارنوالی به جرم فساد اداری

لوی‌سارنوالی اعلام کرد که «ریاست عمومی لوی‌سارنوالی عمومی کنترول و مراقبت» این نهاد در جریان یک سال اخیر 50کارمند دولتی را به جرم فساد اداری بازداشت کرده که در این میان، 24تن آن‌ها سارنوال، روسا و کارمندان این نهاد هستند.

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ لوی‌سارنوالی امروز (سه‌شنبه ۲۴سرطان) با انتشار اعلامیه‌یی گفته است: ریاست عمومی کنترول و مراقبت لوی‌سارنوالی در جریان یک سال اخیر، ۲۸پرونده فساد اداری را ثبت و پس از بررسی‌ها برای تحقیقات بیشتر به مراجع مربوطه ارسال کرده است.

از مجموع ۲۸پرونده، ۱۵مورد آن شامل دریافت رشوه و ۱۳مورد دیگر شامل پرونده‌های متفرقه مرتبط به جرایم فساد اداری می‌شود.

در اعلامیه لوی‌سارنوالی آمده است که در پیوند به این پرونده‌ها، ۳۹تن بازداشت شده که در این میان، ۲۴تن آن‌ها روسا، سارنوالان و کارمندان لوی‌سارنوالی و ۱۵تن دیگر کارمندان سایر ادارات دولتی هستند.

طبق این اعلامیه، ریاست عمومی کنترول و مراقبت لوی‌سارنوالی در جریان سه ماه اول جاری، ۱۱تن به اتهام جرایم فساد اداری بازداشت شده‌اند. در این اعلامیه گفته شده است که روسا، سارنوالان و کارمندان لوی‌سارنوالی شامل افراد بازداشت شده هستند.

مبارزه با فساد اداری یکی از اولویت‌های اساسی حکومت افغانستان است که رییس‌جمهور غنی، همواره از نهادهای عدلی و قضایی خواسته تا به‌صورت جدی‌ با فسادپیشگان مبارزه کنند.

در نشست دیروز (دوشنبه ۲۳سرطان) شورای عالی حاکمیت قانون و حکومت‌داری، رییس‌جمهور از لوی‌سارنوالی خواست تا طی سه ماه آینده، قرارهای خود با وزارت داخله را تکمیل کند.

 

دکمه بازگشت به بالا