اخبار هیدرافغانستانگزارش

ایجاد کمیته‌ ولایتی امنیت غذایی و تغذیه در ولایت کندز

در نخستین نشست این کمیته نماینده‌ ریاست دارالانشای شورای وزیران، نمایندگان وزارت‌های اقتصاد و صحت عامه و همچنین نماینده‌ اداره‌ مستقل ارگان‌های محلی شرکت کرده بودند.

این جلسه با ریاست حشمت‌الله رحیمی عرض‌بیگی، معاون مقام ولایت دایر شد. آقای عرض‌بیگی ضمن خوش‌گویی به مهمانان، تأسیس این کمیته‌ را در ولایت کندز بسیار مهم و ارزنده دانست.

به گفته‌ نمایند‌گان مرکز، ولایت کندز یکی از نوزده ولایتی است که این کمیته در آن ایجاد شده است. به گفته آنان در سایر ولایت‌ها نیز در آینده‌های نزدیک این کمیته به فعالیت خود آغاز خواهد کرد. هدف از ایجاد این کمیته مبارزه با فقر است که به گفته‌ مسئولان، ۴۴ درصد شهروندان افغانستان از امنیت غذایی و تغذیه برخوردار نیستند.

هرچند اداره‌ امنیت غذایی و تغذیه از سال‌ها پیش در افغانستان با فقر و بیچار‌گی مبارزه‌ بنیادی کرده است؛ اما حکومت به علت هماهنگی بیشتر در سال ۱۳۹۰ کمیته‌ دیگری را با نام «امنیت غذایی و تغذیه» ایجاد کرده است تا در مبارزه با فقر گام‌های عملی برداشته شود.

در کابل نیز ریاست این کمیته را عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی بر عهده دارد. این کمیته هر شش ماه یک جلسه دایر می‌کند. اعضای این کمیته وزار هستند.

این کمیته در کندز به ریاست والی اداره می‌شود؛ اما اداراتی چون صحت عامه و اقتصاد عضویت این کمیته را دارا هستند.

  • سمیع‌الله قریشی، خبرگزاری شانا، کندز
دکمه بازگشت به بالا