اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارشمحیط زیست

انتقاد طالبان از عدم دعوت برای شرکت در نشست بین‌المللی تغییرات آب‌وهوا

زین‌العابدین عابد، معین اداره محیط‌زیست طالبان با انتقاد از جامعه جهانی می‌‌گوید که اکنون ۳۲ پروژه محیط‌زیست به ارزش ۸۰۵ میلیون دالر به حالت تعلیق آمده‌ است.

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ اداره‌ حفاظت از محیط‌زیست تحت‌کنترل طالبان، از دعوت نشدن این اداره در نشست اعضای رسیدگی به چالش‌های محیط‌زیستی در مصر، انتقاد کرد.

مسئولان این نهاد در یک نشست خبری در کابل می‌گویند با آنکه افغانستان سهم ناچیزی در تغییرات اقلیمی دارد؛ اما زیان‌های‌ گسترده‌ای را متحمل شده است و از این رو باید در این نشست دعوت می‌شد.

حافظ عزیز الرحمن، رئیس این اداره می‌گوید که خشک‌سالی و تغییرات اقلیمی در دو دهه پسین در این کشور کم‌پیشینه بوده و اگر جهان، افغانستان را در این زمینه تنها بگذارد دامنه‌ این بحران به کشورهای دیگر نیز سرایت خواهد کرد.

از سویی هم، معین اداره محیط‌زیست طالبان در این نشست تاکید کرد که در چهار دهه گذشته به‌کارگیری جنگ‌افزارهای مختلف اثرات منفی بر تغییرات اقلیمی در افغانستان داشته است. وی می‌افزاید که اکنون 32 پروژه محیط‌زیست به ارزش ۸۰۵ میلیون دالر به حالت تعلیق درامده‌ است.

این در حالی‌ است که در بیست‌وهفتمین نشست تغییرات آب‌وهوای سازمان ملل که در مصر برگزار شده بود معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان گفته بود که برای جلوگیری از زیان‌های تغییرات اقلیمی باید گام‌های عملی برداشته شود.

گفتنی است که علی‌رغم تلاش‌های طالبان برای به‌رسمیت‌شناخته شدن، هیچ کشوری حاضر نشده است این گروه را به‌عنوان یک حکومت در افغانستان به رسمیت بشناسد. عدم‌شناسایی حکومت طالبان، موجب شده است که نمایندگان این گروه نتوانند در اجلاس‌های بین‌المللی حضور یابند.

دکمه بازگشت به بالا