اجتماعیاخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادی

افغانستان و یکی از بدترین خشکسالی‌ها‌ی چند سال اخیر

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد مردم افغانستان با یکی از بدترین خشکسالی‌ها‌ی چند سال اخیر مواجه‌اند.

به گزارش شانا به نقل از تسنیم؛ براساس گزارش کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ، قدرت خرید مردم افغانستان به دلیل بحران اقتصادی ناشی از جنگ، کاهش یافته و هم‌زمان بهای مواد اولیه نیز به دلیل خشکسالی‌ دو برابر شده است.

براساس این گزارش که چهارشنبه ۲۲ تیر/ سرطان (دیروز) منتشر شده است، بحران اقتصادی در این کشور، تمامی اقشار و سطوح جامعه را تحت‌تأثیر قرار داده است.

در این گزارش آمده است که افغانستان با یکی از بدترین خشکسالی‌ها در سال‌های اخیر، مواجه است که همین امر باعث کاهش قابل‌توجه محصولات غذایی و منابع آب در بسیاری از نقاط این کشور شده است.

این بحران قیمت مواد اولیه را بیش‌ازپیش افزایش داده و شهروندان را در تأمین مواد غذایی با مشکل مواجه کرده است.

گزارش‌ها نیز حاکی از افزایش مواد غذایی است؛ یکی از فروشندگان مواد غذایی در کابل می‌گوید: قیمت مواد غذایی اساسی مانند آرد، برنج و روغن در چند ماه گذشته تقریباً دو برابر شده است. او می‌گوید که درگیری‌های مسلحانه در اوکراین بر قیمت‌های بازار افغانستان نیز تأثیر گذاشته است.

قطع کمک‌های خارجی به افغانستان و تحریم مالی این کشور نیز یکی از عوامل تورم و افزایش مشکلات اقتصادی آن عنوان می‌شود؛ این در حالی است که بیش از نیمی از جمعیت افغانستان به کمک‌های انسان‌دوستانه نیاز دارند.

دکمه بازگشت به بالا