اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

استقبال طالبان از آزادی زندانیان این گروه

منبعی از حکومت افغانستان می‌گوید که ده‌ها زندانی پس از تحقیق نهادهای عدلی و قضایی بر اساس فرمان رئیس جمهور آزاد شده است.

همزمان با این طالبان از رهایی افرادشان از زندان‌های افغانستان استقبال کرد. این گروه با نشر اعلامیه‌ای خواستار رهایی دیگر جنگجویان این گروه از زندان‌های افغانستان شده است.

در اعلامیه این گروه آمده است: «بر اساس معلومات ما از میان ۸۸۷ زندانی که توسط اداره کابل رها می‌شوند، ۲۶۱ نفر آنان اعضای طالبان‌اند و دیگران کسانی‌اند که بر اساس معلومات غلط بازداشت شده و در زندان‌ها بسر می‌برند.»

روند آزادسازی زندانیان طالبان از دو روز بدین سو مطابق بر فرمان رئیس جمهورغنی آغاز شده و قرار است که «صدها» تن از جنگجویان این گروه که در زندان‌های افغانستان بسر می‌برند از بند آزاد شوند.

یک منبع حکومتی که خواست نامش گرفته نشود روز سه‌شنبه (۲۱ جوزا) گفته است که تمام کسانی که از زندان‌های افغانستان آزاد می‌شوند، اعضای گروه طالبان‌اند.

این منبع افزود که این افراد پس از بررسی‌های ریاست امنیت ملی و نهاد‌های عدلی و قضایی افغانستان آزاد می‌شوند.

در همین حال، روز گذشته ۳۸ تن از زندانی‌های مربوط به طالبان از زندان هرات با حضور عبدالقیوم رحیمی، والی این ولایت آزاد شدند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات گفت که این افراد به اتهام فعالیت‌های مسلحانه «ضد دولتی» از چندین سال بدین سو در زندان‌ هرات بسر می‌بردند. آقای فرهاد افزود که این افراد، از ولایت‌های هرات و بادغیس به جرم فعالیت‌های تخریبی و ایستادگی در برابر دولت بازداشت شده بودند.

دکمه بازگشت به بالا