اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

ادامه تنش‌های مرزی میان «طالبان» و نظامیان پاکستان

براساس گزارش‌ها، نیروهای طالبان و نظامیان پاکستانی در مرز ولسوالی «دندپتان» ولایت پکتیا برای بار دیگر با هم درگیر شدند. 

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از شفقنا؛ منابع به رسانه‌ها گفته‌اند که این درگیری عصر امروز (سه‌شنبه، 24 عقرب) رخ داده است.

به‌گفته‌ منبع، درگیری پس از ساعاتی شام امروز پایان یافت و تاکنون از تلفات احتمالی طرفین اطلاعاتی در دست نیست. منبع می‌افزاید که طالبان، نیروهای تازه‌نفس به نزدیکی مرز اعزام کرده‌اند.

تاکنون انگیزه‌ این درگیری روشن نیست. مقام‌های طالبان و پاکستان در این زمینه چیزی نگفته‌اند. دو روز قبل نیز نیروهای طالبان در اسپین‌بولدک قندهار با نظامیان پاکستانی درگیر شده بودند.

همزمان ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد یک فرد مسلح با پوشش طالبان، نظامیان پاکستانی را از فاصله نزدیک با تفنگچه به گلوله می‌بندد. منابع می‌گویند که در این حمله سه نظامی پاکستانی کشته شده‌اند.

پاکستان می‌گوید که این فرد مسلح عضو طالبان است؛ اما ذبیح‌‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه عامل حمله را فرد مسلح ناشناس خوانده و از آن ابراز تأسف کرده است.

به‌گفته‌ مجاهد، در این حمله یک نظامی پاکستانی کشته شده است. در همین حال، منابع در قندهار می‌گویند که مقام‌های مرکزی پاکستان از طالبان خواسته‌اند فردی را که بر مرزبانان آن کشور تیراندازی کرده است، تحویل دهند.

به‌گفته‌ی منبع، سپردن این فرد به پاکستان، شرط این کشور برای بازگشایی مرز اسپین‌بولدک است. این گذرگاه در پی تنش طالبان و نظامیان پاکستانی مسدود شده و صدها مسافر در دو طرف مرز گیر مانده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا