اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

تجدیدنظر درباره خروج آمریکا از افغانستان در صورت عدم توقف حملات طالبان

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ نامزد منتخب معاون وزیر دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه به کمیته خدمات مسلح سنای این کشور گفته است که اگر طالبان به حملات خود به نیروهای دولتی افغانستان ادامه دهند، ممکن است ایالات متحده مجدداً برنامه‌ریزی خود در این کشور را ارزیابی کند، حتی اگر طالبان به نیروهای آمریکایی حمله نکرده باشند.

«جیمز اندرسون» نامزد پست معاونت سیاسی وزارت دفاع آمریکا به کمیته نیروهای مسلح سنا گفت که پنتاگون به کاهش نیروهای مستقر در افغانستان به ۸ هزار و ۶۰۰ نفر ادامه می‌دهد؛ اما طالبان حمله علیه نیروهای افغانستان را متوقف نکند وضعیت دوباره ارزیابی خواهد شد.

به گزارش «ایرفورس مگزین»، این بررسی نه‌تنها می‌تواند روند کاهش نیروها را متوقف کند بلکه ممکن است شامل اعزام نیروهای اضافی به افغانستان شود.

اندرسون گفت که طالبان از حمله به نیروهای آمریکایی و شهرهای بزرگ خودداری کرده؛ اما حملاتش را علیه نیروهای افغانستان شدت داده است.

وی افزود: می‌خواهیم در حال حرکت به جلو همه شرایط را دوباره ارزیابی کنیم، امیدوارم که توافق فرونپاشد؛ طالبان تاکنون دست‌کم به بخشی از تعهد نشان داده است و امیدوارم به بخش‌های باقی‌مانده نیز احترام بگذارد؛ وی تصریح کرد که اگر طالبان به توافق‌نامه قطر پایبند نباشد «دوباره ارزیابی خواهیم کرد و کاری را که باید انجام خواهیم داد.»

در توافق صلح با طالبان، کاهش سربازان آمریکایی از حدود ۱۲ هزار به ۸۶۰۰ تن طی ۱۹ هفته پس از امضای آن تعهد شده است.

با این حال، حکومت افغانستان که تاکنون طالبان از پذیرش آن به عنوان دولت مشروع امتناع ورزیده، از این مذاکرات خارج شده و گفتگوهای جداگانه طالبان و حکومت افغانستان که قرار بود پس از امضای توافق‌نامه آغاز شود، برگزار نشده است.

دکمه بازگشت به بالا