اخبار هیدراسلایدافغانستاندانشگاهکودکانگزارش

گرامیداشت از سی‌امین سال تصویب کنوانسیون حقوق کودک در هرات

مراسم گرامیداشت از سی‌امین سال تصویب کنوانسیون حقوق کودک، امروز با حضور شمار زیادی از خانواده‌ها و شهروندان در تالار دفتر ساحوی کمیسیون حقوق بشر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شانا؛ عبدالقیوم افغان، رئیس کار و امور اجتماعی ولایت هرات، می‌گوید: افغانستان ۲۵ سال قبل با پیوستن به این کنوانسیون متعهد به حمایت از حقوق کودکان شد.

رئیس اداره کار و امور اجتماعی ولایت هرات، گفت: ۹ هزار کودک خیابانی، ۱۰۰ هزار معتاد به مواد مخدر و ۴ هزار سالمند – که نیازمند شدید به کمک هستند – و همچنین ۴۵۰۰ نفر معلول ذهنی در ولایت هرات زندگی می‌کنند.

همچنین او گفت: باندهایی در هرات از کودکان خیابانی برای تکدی‌گری، توزیع مواد مخدر و سرقت سوءاستفاده می‌کنند و حتی بیم این وجود دارد که این کودکان به خارج از کشور نیز قاچاق شوند.

او افزود: وجود رقم تخمینی ۱۰۰ هزار معتاد به مواد مخدر، ۹ هزار کودک خیابانی، ۴ هزار سالمند نیازمند به کمک، ۴۵۰۰ معلول ذهنی، این اداره را شدیداً نگران کرده است.

از سوی دیگر، غلام داوود هاشمی، معاون مقام ولایت با تبریک این روز، بر توجه به حمایت از کودکان آسیب‌پذیر و فراهم‌آوری امکانات تعلیمی و تربیتی برای کودکان تأکید کرد.

دکتر هاشمی از افزایش شمار کودکان مبتلا به مواد مخدر نیز ابراز تأسف کرد و از اراده قوی مقام ولایت برای حل مشکلات اجتماعی کودکان و توجه بیش‌تر به تداوی و درمان مبتلایان به مواد مخدر اطمینان داد.

دکمه بازگشت به بالا