اخبار هیدرافغانستانگزارش

والی غور: مردم این ولایت فقیرند و در عرصه‌های هنری، ورزشی و صحت با مشکلات مواجه هستند

عبدالله سیرت، شانا نیوز، هرات

غلام‌ناصر خاضع، والی غور روز سه‌شنبه ۲۴ ثور در دیدار با افسر سیاسی دفتر یوناما در حوزه غرب کشور، گفت: مردم ولایت غور از نگاه اقتصاد فقیر هستند و در عرصه‌های هنری، ورزشی و صحت با مشکلات مواجه هستند و ما نمی‌توانیم آن‌گونه که شایسته است پاسخگوی نیازمندی‌های جوانان باشیم.

وی تصریح کرد: غور از ولایت‌هایی است که در سطح حوزه از امنیت خوبی برخوردار  نیست؛ ولی با آن‌هم ۹ واحد اداری غور فعال است و امور حکومتداری پیش برده می‌شود.

وی افزود: مردم این ولایت اندیشه طالبانی ندارند، صرف اختلافات قومی و ذات‌البینی سبب ایجاد گروه‌های مخالف شده است.

آقای خاضع  افزود: برای رفع اختلافات قومی و ذات‌البینی کمیته‌ای ایجاد شده است تا با مخالفان دولت و کسانی که اختلافات قومی دارند، گفتگو کند و زمینه کنار آمدن آنان را فراهم کند.

والی غور در ادامه با توصیف رشد جامعه مدنی و سهم‌گیری زنان در امور اجتماعی خواستار فعالیت دفتر یوناما در غور شد.

در همین حال ولادیمر ستینویج، مسئول بخش سیاسی یوناما در حوزه غرب ضمن اظهار تاسف از عدم فعالیت دفتر دایمی یوناما در غور، گفت: قبلاً سفرهای مسئولان نمایندگی‌های یوناما در حوزه غرب به غور کُند صورت می‌گرفت، اکنون با ثبات پیدا کردن دفتر یونیسف و دیگر بخش‌های ملل متحد،  این سفرها کوتاه‌تر شده است و هرازگاهی به غور سفر می‌کنیم.

مسئول بخش سیاسی یوناما با قدردانی از اقدام نیک و پسنیدیده مقام ولایت با ایجاد کمیته حل اختلافات، حمایت خود را در تطبیق این پروسه ابراز کرد و به مقام ولایت اطمینان داد که یوناما در راستای حکومتداری خوب و مسایل مهم انکشافی در غور به همکاری‌های خود ادامه خواهد داد.

دکمه بازگشت به بالا