اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

قدردانی افغانستان از تلاش پاکستان در پیشبرد روند صلح

رئیس «ولسی جرگه» از تلاش‌های مداوم اسلام آباد برای پیشبرد اهداف صلح آمیز منطقه‌ای از جمله فرآیند صلح افغانستان قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ رئیس «ولسی جرگه» از تلاش‌های مداوم اسلام آباد برای پیشبرد اهداف صلح آمیز منطقه‌ای از جمله فرآیند صلح افغانستان قدردانی کرد.

«میر رحمان رحمانی» رئیس ولسی جرگه که برای حضور در دومین اجلاس پارلمانی اعضای اکو به اسلام‌آباد سفر کرده است با «اسد قیصر» رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گفته منابع خبری، طرفین در این دیدار موضوعاتی از قبیل روابط تجاری و تحولات امنیتی منطقه‌ای بویژه روند صلح افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

رحمانی، رئیس ولسی جرگه افغانستان از تلاش‌ها و نقش موثر پاکستان در دستیابی به صلح پایدار در منطقه قدردانی کرد.

اسد قیصر، رئیس پارلمان پاکستان هم با بیان اینکه روابط قوی بین پاکستان و افغانستان برای صلح و ثبات منطقه اجتناب‌ناپذیر است، افزود: پارلمان‌های کشور‌های منطقه باید برای توسعه همکاری اقتصادی و تجاری نقش ایفا کنند.

طرفین همچنین ابراز اطمینان کردند که دومین اجلاس عمومی روسای مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به میزبانی دولت پاکستان نقش مهمی در توسعه منطقه، رونق و تقویت بیشتر روابط کشور‌های عضو با یکدیگر خواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا