اخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادیگزارش

حمله طالبان به معدن لاجورد ولایت بدخشان

مسوولان امنیتی ولایت بدخشان می‌گویند: جنگجویان طالبان از سه روز بدین‌سو با راه‌اندازی حملات تروریستی در پی تصرف معدن لاجورد این ولایت هستند.

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ ثناءالله روحانی، سخنگوی فرماندهی پولیس بدخشان به روزنامه راه مدنیت گفت: جنگجویان طالبان روز پنج‌شنبه هفته گذشته برای تصرف معدن لاجورد از چندین استقامت به ولسوالی «کران‌ومنجان» این ولایت حمله کرده‌اند.

به گفتهٔ سخنگوی فرماندهی پولیس بدخشان، جنگجویان این گروه از ولایت نورستان برای تصرف معدن لاجورد به این ولایت آمده‌اند.

او افزود: با گذشت سه روز هنوزهم درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالبان ادامه دارد.

ثناءالله روحانی همچنین تاکید کرد که با رسیدن نیروهای کمکی، وضعیت جنگی این ولسوالی به نفع دولت تغییر خواهد کرد و درحال‌حاضر، معدن لاجورد تحت کنترول نیروهای امنیتی است.

به‌علت مشکلات فنی شبکه‌های مخابراتی در این ولسوالی، تاکنون اطلاع دقیقی از میزان تلفات به دست نیامده است؛ ولی ارتباطات نیروهای امنیتی از طریق مخابره تامین می‌شود.

معدن لاجورد بدخشان، یکی از معادن مهم افغانستان شمرده می‌شود که برای تصرف آن، تاکنون درگیری‌های زیادی میان نیروهای امنیتی، جنگجویان طالبان و افراد مسلح غیرمسوول صورت گرفته است.

در سرطان سال گذشته در حملهٔ گروهی طالبان، این معدن به تصرف این گروه درآمد و به دنبال آن، مرکز ولسوالی کران‌ومنجان بدخشان نیز به دست جنگجویان طالبان سقوط کرد. پس از دو ماه نبرد، مرکز ولسوالی و معدن لاجورد دوباره به کنترول نیروهای امنیتی درآمد.

دکمه بازگشت به بالا