اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

ثبت ۱۶۵۰۰ شکایت انتخاباتی در کمیسیون شکایات انتخاباتی

به گزارش شانا به نقل از ایران؛ «زهره بیان شینواری» رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخابات افغانستان امروز (پنج‌شنبه) در نشست خبری در کابل گفت: ۲۳۰۰ شکایت در کابل و ۱۴۲۰۰ شکایت نیز در ولایت‌های دیگر ثبت شده است.

شینواری افزود: ۸۶۰۰ شکایت توسط تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله و ۳ هزار شکایت نیز توسط تیم دولت‌ساز و ۴۴۰۰ شکایت نیز توسط تیم صلح و عدالت ثبت شده است.

وی ادامه داد: روند ثبت شکایات تا پاسی از شب گذشته ادامه داشت و همچنین امکان دارد که میزان شکایت‌های ثبت شده افزایش یابد، زیرا تاکنون برخی از شکایت‌ها در کمیسیون در حال بررسی است.

رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان افزود: در مدت ۱۵ روز دیگر روند رسیدگی به شکایت در ولایت‌ها پایان می‌یابد و در صورت عدم قناعت تیم‌های انتخاباتی، آن‌ها می‌توانند از دفتر مرکزی خواستار تجدیدنظر شوند.

به گفته شینواری، سه روز زمان برای درخواست تجدیدنظر در نظر گرفته خواهد شد و پس‌ازآن کمیسیون مرکزی ۱۵ روز دیگر به شکایت‌های بعدی رسیدگی خواهد کرد.

۱۰ تیم انتخاباتی افغانستان که شورایی را به نام شورای نامزدان انتخابات به وجود آورده‌اند، گفته‌اند که هیچ شکایتی را در کمیسیون رسیدگی به شکایات ثبت نخواهند کرد؛ زیرا این کمیسیون صلاحیت رسیدگی به شکایت‌های آن‌ها را ندارد.

دکمه بازگشت به بالا