اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

ترکیه: دولت افغانستان خواهان حضور ما در این کشور است

وزیر امور خارجه ترکیه گفت که دولت افغانستان می‌خواهد ترکیه در اینجا بماند، ما همیشه گفته‌ایم که در کنار افغانستان خواهیم بود و تا زمانی که آنان نیاز داشته باشند ما خواهیم ماند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ به دنبال توافق آمریکا و ترکیه درمورد تامین امنیت فرودگاه کابل توسط این کشور، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه عملکرد و امنیت فرودگاه برای افغانستان بسیار مهم است و آن را دروازه افغانستان به جهان توصیف کرد.

چاووش اغلو افزود، حفظ امنیت فرودگاه نه تنها برای افغانستان بلکه برای بقای کلیه نمایندگی‌های دیپلماتیک از جمله ترکیه مهم است.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به مسئولیت جدید کشورش برای تامین امنیت فرودگاه کابل تاکید کرد که این تعهدی نیست که ترکیه به تنهایی از عهده آن برآید، ترکیه به حمایت کشورهای مهم و متحدان و بیش از همه خود افغانستان نیاز دارد.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان که هم‌اکنون در سفر به ترکیه بسر می‌برد طی سخنانی از تأمین امنیت فروگاه کابل توسط نیروهای ترکیه استقبال کرده و آن را با اهمیت خواند.

هرچند گروه طالبان نیز با حضور ترکیه در فرودگاه کابل به شدت مخالفت کرد و به ترکیه هشدار داد که آن‌ها عضو ناتو هستند و باید مطابق با توافقنامه با آمریکا از افغانستان خارج شوند؛ اما آگاهان نظامی و دولت افغانستان هم گفته‌اند که شریک کردن دولت پاکستان در تأمین امنیت فرودگاه کابل کاری نادرست است؛ زیرا پاکستان متهم به دامن زدن به ناامنی‌های افغانستان است.

دکمه بازگشت به بالا