اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

اختلاف نظر اشرف غنی و عبدالله عبدالله بر سر آزادی زندانیان طالبان

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ چند روز پس از آن که شبه نظامیان طالبان و ایالات متحده توافقت‌نامه‌ای درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به امضا رساندند، اختلاف بر سر آزادی زندانیان یکی از چالش‌های اصلی است که این توافق را به چالش کشیده است.

موضع عبدالله عبدالله برخلاف نظر رئیس جمهوری افغانستان است که با درخواست طالبان موافق نیست.

آقای اشرف غنی گفته است این درخواست طالبان، تنها پس از پایان گفتگوهای صلح افغانستان میان دولت این کشور و گروه طالبان قابل انجام است. این در حالی است که طالبان آزادی ۵ هزار نفر از زندانیان خود را پیش شرط گفتگوهای صلح با کابل می‌داند.

آقای عبدالله اما در مقابل، روز پنج‌شنبه ۱۵ حوت در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد صلح در افغانستان تا زمانی که هزاران زندانی دو طرف در زندان باشند محقق نخواهد شد.

در توافق‌نامه آمریکا و طالبان آمده که پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی پنج هزار زندانی طالبان و یک هزار زندانی دولت پیش از ۱۰ مارچ آزاد شوند؛ اما اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان مخالف اجرای این طرح است.

محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله دو رقیب دیرین هستند که برای دومین دوره پیاپی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با یکدیگر بر سر به دست گرفتن قدرت اختلاف نظر جدی دارند.

دکمه بازگشت به بالا