نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرده است که از زمان واگذاری قدرت به طالبان در کابل در آگست ۲۰۲۱ تاکنون، ۶۷۷ خبرنگار افغانستان با حمایت این نهاد از کشور خارج شدهاند. این سازمان از ادامه فشارها بر رسانهها، بازداشت خبرنگاران و مشکلات اقامتی و امنیتی روزنامهنگاران مهاجر در کشورهای میزبان نیز ابراز نگرانی کرده است.
خبرنگاران افغانستان که پس از فروپاشی نظام پیشین به پاکستان پناه بردهاند، امروز با ترس بازداشت، محدودیت رفتوآمد، فشارهای اقتصادی و نبود حمایت قانونی روبهرو هستند. بسیاری از آنان حتی برای خرید نان یا مراجعه به مراکز صحی از خانه بیرون نمیروند و عملاً در حبس مهاجرتی زندگی میکنند؛ وضعیتی که آزادی بیان را نیز تهدید میکند.