اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

ترامپ: هیچ‌کس به اندازه دولت ترامپ نسبت به روسیه سختگیر نبوده است

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تویترش درباره پیوند روسیه با طالبان نوشت: «هیچ‌کس به اندازه دولت ترامپ نسبت به روسیه سختگیر نبوده است. با جو بایدن و اوبامای فاسد، روسیه از گرفتن قسمت‌های مهمی از اوکراین لذت می‌برد. هانتر (پسر بایدن) کجاست؟ احتمالاً این هم یکی دیگر از کارهای مزدورانه «ساختگی تایمز» مانند دسیسه شکست‌خورده روسی‌شان باشد. «منبع» آن‌ها کیست؟»

پیش از این او در پیام تویتری دیگرش نوشته بود: «هیچ‌کس به من، مایک پنس معاونم یا مارک میدوز رئیس کارکنان [کاخ سفید] درباره به ‌اصطلاح یورش به نیروهای ما در افغانستان از طریق روسیه که از سوی «منبع ناشناس» رسانه اخبار جعلی نیویورک تایمز گزارش شده بود چیزی نگفته است. همه در حال تکذیب آن هستند و یورش‌های زیادی در برابر [نیروهای] ما صورت نگرفته است.»

بر پایه گزارش نیویورک تایمز، سازمان اطلاعات روسیه به صورت پنهانی جنگجویان وابسته به طالبان را برای هدف قرار دادن سربازان آمریکایی و نیروهای ائتلاف استخدام کرده است.

نیویورک تایمز مدعی شده است که این استخدام برای ترور نیروهای آمریکایی در حالی صورت گرفته که مذاکرات صلح در جریان بوده و قرار است حکومت آمریکا به جنگ طولانی مدت این کشور در افغانستان، پایان دهد.

این روزنامه آمریکایی همچنین نوشته است که مقام‌های آمریکایی این یافته‌ها را با دونالد ترامپ در میان گذشته و دولت واشنگتن در نظر دارد تا در این پیوند تحریم‌هایی را در برابر روسیه وضع کند؛ اما کاخ سفید تاکنون هیچ اقدامی در این پیوند نکرده است.

روز شنبه ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان با رد این گزارش‌ها گفت که هدف این شایعات کارشکنی در مسیر بیرون شدن نیروهای آمریکایی از افغانستان است. این سخنگوی طالبان تاکید کرد که کارکرد‌های طالبان به هیچ نهاد اطلاعاتی یا کشور خارجی مرتبط نیست.

سفارت روسیه در واشنگتن نیز اعلام کرد که پس از انتشار گزارش ساختگی روزنامه نیویورک تایمز درباره پشتیبانی مسکو از طالبان، پیام‌های تهدیدآمیزی را دریافت کرده‌اند.

سفارت روسیه در واکنش به انتشار این مقاله در حساب کاربری خود در تویتر خطاب به این روزنامه آمریکایی نوشت: «پخش اخبار ساختگی تهدیدکننده زندگی را هرچه زودتر متوقف کنید.»

دکمه بازگشت به بالا