اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

آمریکا: افغانستان یکی از بدترین کشورها برای قاچاق انسان است

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا که در ۲۵ جنوری منتشر شد، آمده است که آمریکا ده کشور به‌شمول افغانستان، چین، اریترا، ایران، کوریای شمالی، روسیه، سودان جنوبی، سوریه، ترکمنستان و ونزوئلا را در زمره‌ کشورهای حامی قاچاق انسان معرفی کرده است.

در این گزارش که «قاچاق انسان» عنوان گرفته است، اما محتوای گزارش بحث از بچه‌بازی و حضور کودکان زیر سن ۱۸ سال را میان نیروهای امنیتی دارد.

 در گزارش آمده است: «حتی در جریان تهیه این گزارش چندین مورد خبرهایی از بچه‌بازی در نهادهای دولتی و همچنان استخدام کودکان سرباز در افغانستان دریافت شد٬ بر بنیاد گفته‌های مقام‌های محلی شماری از افراد پولیس٬ به‌ویژه فرماندهان در پاسگاه‌های دورافتاده، کودکان را برای بچه‌بازی استخدام می‌کنند.»

بچه‌بازی در افغانستان به‌صورت کلی جرم شناخته شده است، کمیسیون حقوق بشر منتقدانه از این دست رفتارها در میان نیروهای امنیتی می‌گوید که این کار نقض قوانین حقوق بشری و حقوق اطفال است و دولت باید جلو چنین اعمال را بگیرد.

وزارت خارجه آمریکا درباره ادعای قاچاق ۱۶۵ کودک در ولایت لوگر به منظور استفاده جنسی، از تحقیق دادستانی کل کشور و شناسایی ۲۰ نفر در این ارتباط یاد کرده است.

در این گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا امده است که برخی قربانیان قاچاق مجبور به رابطه جنسی در ازای پیگیری پرونده می‌شوند و یا هم اگر در صدد افشای قاچاقبران انسان برآیند، مورد تجاوز قرار گرفته و روانه زندان می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا