اخبار هیدرافغانستانبهداشتکودکانگزارش

کمک مواد بهداشتی به ۳۰۰ خانواده توسط بنیاد کودک در شهر مزارشریف

مسئولان بنیاد کودک افغانستان در شمال کشور می‌گویند که برای آگاهی‌دهی و جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا برای ۳۰۰ خانواده نیازمند در ۱۶ ناحیه شهر مزارشریف مواد بهداشتی کمک کرده‌اند؛ آنان می‌گویند که ۵۰۰۰ دالر هزینه این مواد بهداشتی توسط بازرگانان پرداخت شده است.

ﻣﺮﻳﻢ ﻛﺮﻳﻤﻲ، مسئول ﺑﻨﻴﺎﺩ ﻛﻮﺩﻙ ﺩﺭ ﺷﻤﺎﻝ ﻣﻲﮔﻮﻳﺪ برای آگاهی‌دهی و جلوگیری از ابتلا به ﻭﻳﺮﺱ ﻛﺮﻭﻧﺎ  ۳۰۰ ﺑﺴﺘﻪ مواد ﺑﻬﺪاﺷﺘﻲ ﺑﺮای ۳۰۰ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ نیازمند ﺩﺭ ۱۶ ﻧﺎﺣﻴﻪ ﺷﻬﺮ ﻣﺰاﺭﺷﺮﻳﻒ توزیع شده است.

ﻛﻤﻚﻫﺎﻱ بهداشتی ﺷﺎﻣﻞ ﻣﺎسک، ﺩﺳﺖﻛﺶ، ﻣﻮاﺩ ﺿﺪعفونی‌کننده و ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻮاﺩ ﺑﻬﺪاﺷﺘﻲ می‌شود که هزینه ۵ هزار دالری آن توسط بازرگانان پرداخت شده است.

اﺯ سویی ﻫﻢ ﺷﺎﻩگل یکی از شهروندان بلخ با ابراز خرسندی از کمک‌های بنیاد کودک، از بازرگانان می‌خواهد تا در این شرایط حساس به کمک‌هایشان ادامه دهند. وی از فروشندگان و کسبه‌کاران نیز می‌خواهد تا مواد بهداشتی را به قیمت مناسب عرضه کنند.

محمدطاهر یکی دیگر از شهروندان بلخ با ابراز خوشحالی از کمک‌های بنیاد کودک، می‌گوید که آنان توانایی خرید این بسته‌های بهداشتی را ندارند. او از فروشندگان می‌خواهند تا این مواد را به قیمت مناسب عرضه کنند.

اﻳﻦ ﺩﺭ حالی است که براساس آمار وزارت صحت افغانستان تاکنون سه تن براثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

  • محمدفردین طاهرنوروزی، خبرگزاری شانا، بلخ
دکمه بازگشت به بالا