اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

طالبان حکومت را به مانع‌تراشی در برابر صلح متهم کرد

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای با محکوم کردن حملات اخیر در ننگرهار و کابل، تاکید کرد که به علت عملیات نظامی طالبان، سنگرهای شناخته شده داعش در هیچ بخشی از افغانستان مشخص نیست.

وی افزود: این گونه حملات به‌صورت مشترک از سوی دولت و داعش به منظور ایجاد فضایی برای اجرای سیاست‌های ناکام و انجام اقدامات ضداسلامی و ضدصلح برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

سخنگوی طالبان همچنین گفت از روزی که توافق بین این گروه و آمریکا امضا شد و مورد تأیید احزاب ملی و بین‌المللی قرار گرفت، دولت اشرف غنی تلاش کرده است موانعی را برای روند صلح ایجاد کند.

مجاهد ادامه داد: از تأخیر آگاهانه روند آزادی زندانیان که گام مهمی برای اجرای توافق و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بود و هم می‌توانست جان هزاران زندانی را از تهدید کنونی ویروس کرونا حفظ کند، تا اعلامیه فعلی عملیات تهاجمی علیه طالبان، همگی نشان می‌دهد که اشرف غنی به دنبال گسترش حکومت خود در سایه جنگ است.

سخنگوی طالبان همچنین تاکید کرد که تشکل‌های نظامی این گروه در آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تهاجم و تحرکات نیروهای دولتی بوده و از مواضع خود دفاع خواهد کرد.

مجاهد تصریح کرد که از این پس مسئولیت تشدید خشونت و پیامدهای آن به طور گسترده بر دوش دولت افغانستان خواهد بود.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که به طور متوسط روزانه حدود ده حمله از طرف طالبان انجام می‌شود.

در پی افزایش حملات گروه طالبان به نیروهای دولتی افغانستان،‌ این گروه می‌گوید در توافق‌نامه صلح که با آمریکا امضا کرده هیچ موردی درباره کاهش و توقف جنگ با نیروهای دولتی وجود ندارد.

محمداشرف غنی، در واکنش به حملات انتحاری روز سه‌شنبه به نیروهای امنیتی کشور دستور داد تا حملات خود را از حالت «دفاعی» به «تهاجمی» تغییر دهند و مواضع طالبان و سایر گروه‌های «تروریستی» را مورد حمله قرار دهند. هم‌زمان طالبان هم ضمن محکوم کردن این حملات، آقای غنی را به اعلان جنگ تمام‌عیار متهم کردند.

دکمه بازگشت به بالا