اخبار هیدرافغانستانگزارش

افغانستان در هفتهٔ جاری میزبان سه نشست مهم درباره «صلح» خواهد بود

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ گران هیواد، سخنگوی وزارت خارجه، امروز شنبه (۱۴سرطان) در یک پیامی ویدیویی گفت که حکومت افغانستان در جریان هفته جاری، میزبان سه نشست منطقه‌یی، فرامنطقه‌یی و سه‌جانبه درباره ایجاد اجماع منطقه‌یی و جهانی در مورد روند صلح خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: نشست اول، دوشنبه هفتهٔ جاری از طریق کنفرانس ویدیویی میان کشورهای منطقه و شرکای استراتژیک منطقه‌یی حکومت افغانستان برگزار می‌شود.

به گفتهٔ سخنگوی وزارت خارجه، نشست اول با سخنرانی محمداشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان افتتاح و به رهبری سرپرست وزارت خارجه ادامه خواهد یافت.

 طبق گفتهٔ گران هیواد، روز سه‌شنبه نشست سه‌جانبه میان افغانستان، پاکستان و چین به میزبانی افغانستان برگزار می‌شود و در این نشست درباره همکاری‌های امنیتی، اقتصادی و مذاکرات بحث خواهد شد.

او همچنین از برگزاری سومین نشست کشورهای فرامنطقه‌یی برای ایجاد اجماع بین‌المللی درباره مذاکرات بین‌الافغانی در روز پنج‌شنبه، خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه در این پیام ویدیویی، توضیح داده است که در نشست سومی، شرکای عمدهٔ بین‌المللی افغانستان و کشورهایی که در ۱۹سال گذشته افغانستان را در بخش‌های امنیتی و اقتصادی همکاری کرده‌اند حضور خواهند داشت.

وزارت خارجهٔ افغانستان، برگزاری این نشست‌ها را در روند صلح افغانستان بااهمیت می‌داند.

دکمه بازگشت به بالا