اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

کشته شدن ۳۸ تن از طالبان در ولایت قندهار

قول‌اردوی عملیات‌های ویژه ارتش افغانستان امروز دوشنبه اعلام کرد که ۳۸ تن از اعضای گروه طالبان در دو ولسوالی ولایت قندهار که قصد حمله به نیروهای افغانستان را داشتند، طی عملیات پیش‌گیرانه کشته و سه نفر دیگر آن‌ها هم زخمی شدند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ دفتر مطبوعاتی قول‌اردوی عملیات‌های ویژه ارتش افغانستان در اطلاعیه‌ای که امروز دوشنبه منتشر کرد افزود: جنگجویان گروه طالبان دیروز قصد داشتند در ولسوالی‌های «ژیری» و «ارغنداب» بر مواضع نیروهای ارتش حمله کنند که ارتش افغانستان با اطلاع از این تصمیم طالبان در یک عملیات پیش‌گیرانه ضمن وارد کردن تلفات سنگین به آن‌ها سه انبار سلاح و مهمات این گروه را نیز در این ولسوالی منهدم کردند.

این اطلاعیه می افزاید: ولایت‌های قندهار، بدخشان، ننگرهار، کندز، زابل، غزنی، فاریاب و برخی دیگر ولایت‌های کشور طی چند روز گذشته شاهد درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و گروه طالبان بود. وزارت دفاع افغانستان مدعی وارد کردن تلفات سنگین به طالبان شده است.

در حالی که قرار است فردا سه‌شنبه نشست دور دوم مذاکرات صلح در دوحه از سر گرفته شود، ترورهای هدفمند در شهرهای بزرگ کشور به شدت ادامه دارد و انفجارها و حملات تروریستی نیز روزانه از غیرنظامیان قربانی می‌گیرد.

مردم افغانستان طی ۴۰ سال گذشته از جنگ‌های بدون وقفه به ستوه آمده‌اند و همچنان انتظار می‌کشند تا هیئت‌های مذاکره‌کننده طالبان و دولت افغانستان بتوانند این خونریزی و جنگ را مهار کرده و بر آن نقطه پایان بگذارند.

از سوی دیگر عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار در شرق افغانستان نیز در فیس‌بوک خود نوشت که در حمله هوایی جنگنده‌های ارتش در ولسوالی «بتی کوت» این ولایت، عمر، سرکرده طالبان با ۱۳تن از افرادش کشته شده است.

وی افزوده است که عمر از جمله زندانیان آزادشده گروه طالبان است که پیش از آغاز مذاکرات بین افغانستانی از زندان دولت آزاد شده بود که دوباره به میدان جنگ برگشت و در حمله شب گذشته کشته شد.

دکمه بازگشت به بالا