اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

کشته شدن ولسوال نام‌نهاد و مسئول استخبارات طالبان برای ولسوالی «اناردره» فراه

به گزارش شانا به نقل از اطلاعات روز؛ منابع امنیتی در ولایت فراه می‌گویند که ۳۷ جنگ‌جوی گروه طالبان به ‌شمول ولسوال نام‌نهاد و مسئول استخبارات این گروه برای ولسوالی «اناردره‌» این ولایت کشته شده‌اند.

محب‌الله محب، سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت فراه می‌گوید که ملا سید عظیم، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی اناردره با ۳۵ جنگجوی این گروه امروز (یک‌شنبه، ۲۴ سنبله) در یک حمله‌ هوایی نیروهای امنیتی در مربوطات ولسوالی اناردره کشته شده‌اند.

آقای محب گفت که اجساد شماری از جنگجویان طالب در میدان نبرد باقی مانده است. به گفته‌ او، در این حمله‌ هوایی به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان هیچ آسیبی نرسیده است.

از سویی هم آقای محب می‌گوید که مولوی عصمت‌الله مشهور به انس، مسئول استخبارات گروه طالبان برای ولسوالی «اناردره» نیز در یک عملیات ویژه‌ نیروهای امنیتی و دفاعی کشته شده است.

آقای محب گفت که این عملیات امروز یک‌شنبه در مربوطات ولسوالی اناردره راه‌اندازی شده بود. او افزود که مولوی عصمت‌الله از سال‌ها بدین‌سو در ولسوالی اناردره فعالیت‌های ضددولتی داشت.

گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته است. عملیات تصفیه‌ای نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی «اناردره»‌ فراه در حالی راه‌اندازی شده است که چندی پیش این ولسوالی به‌دست طالبان سقوط کرده بود؛ اما روز جمعه هفته‌ گذشته وزارت دفاع اعلام کرد که ولسوالی «اناردره» را از نزد طالبان پس گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا