افغانستانبازسازی

رئیس جمهور غنی: کار اعمار بند شاه توت به زودی آغاز می‌شود

به گزارش شانا نیوز به نقل از ارگ ریاست جمهوری محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان شام پانزدهم ثور با نمایندگان منتخب مردم کابل در لویه جرگه مشورتی صلح، در ارگ دیدار کرد.

در این دیدار ابتدا حاجی عبدالمجیب صافی، سعیده الکوزی، رحیمه پوپلزی و عاطفه شکوری صحبت کردند و از رئیس جمهور برای تدویر لویه جرگه مشورتی صلح و دادن چک سفید، تشکر و از پیشرفت‌ها و دستاوردهای رئیس جمهور در بخش‌های مختلف ستایش کردند.

آنان پیشنهادات خویش را درباره استخدام استادان مسلکی، اختطاف، دزدی، غصب، بندش راه‌ها، تطبیق نشدن پروژه‌ها، ایجاد زمینه‌های اشتغال، برق، تجهیز شفاخانه‌ها، سرک‌ها، محیط زیست، اصلاح نشرات رسانه‌ها، معاشات معلمین و تطبیق پروژه‌های زیربنایی در ولسوالی‌ها با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

رئیس جمهور غنی از مهمان‌نوازی شهروندان کابل و اشتراک فعال آنان در لویه جرگه مشورتی صلح تشکر کرد و افزود که طرح و انکشاف شهر کابل در شش جلد ترتیب شده است و بعد از تطبیق آن، کابل بی‌جهت حرکت نخواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به احیای هویت تاریخی، گفت که کار بازسازی مسجد جامع عیدگاه، ارگ، قصر دارالامان و دیگر قصرهای تاریخی دوره امانی به سرعت جریان دارد و تا مراسم صدمین سالروز استرداد و استقلال کشور به پایان خواهد رسید.

وی افزود که کار اعمار بند شاه توت به زودی آغاز و در شش ماه آینده، دریای کابل تغییر اساسی خواهد کرد. رئیس جمهور کشور گفت که۹۰ فیصد تاسیسات و ادارات دولتی به دارالامان انتقال داده می‌شوند و هزاران جریب زمین غصب شده دولتی در کابل دوباره به دست آمده است. همچنین در آینده نزدیک به ۱۰ هزار شهروند کابل سند ملکیت داده خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا