اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

کابلوف از مشارکت اطلاعات امریکا در قاچاق مواد مخدر خبر داد

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس‌ جمهور روسیه در امور افغانستان در یک گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیه این مطلب را بیان کرد.

او گفت: این رشوه‌های بی‌شمار از پروژه‌های افغانستان، مشارکت همان مامورهای اطلاعاتی آمریکا در قاچاق مواد مخدر را نشان می‌دهد که آن‌ها ما را به چیزهایی متهم می‌کنند.

او همچنین گفت که دست داشتن اطلاعات آمریکا در قاچاق مواد مخدر بر کسی پوشیده نیست به شمول افغان‌ها. همه آن‌را به‌عنوان یک واقعیت نگاه می‌کنند.

کابلوف: دست داشتن اطلاعات آمریکا در قاچاق مواد مخدر برکسی پوشیده نیست

گفتنی است روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز پیشتر مدعی شده بود که مقامات نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که واحد اطلاعات ارتش روسیه به‌طور محرمانه به شبه‌نظامیان مرتبط با طالبان پول می‌دهد تا اقدام به کشتن نیروهای ائتلاف از جمله نظامیان آمریکایی در افغانستان کنند.

این روزنامه با استناد به مقامات آمریکایی و افغانستانی ادعا کرد که رحمت عزیزی،  قاچاقچی مواد مخدر، میانجی‌گر اصلی دو طرف بوده است. براساس گزارش این روزنامه، رحمت عزیزی به یک پروژه ساختمانی در افغانستان وصل شده که توسط آمریکا رهبری می‌شد و سپس برای کار به روسیه رفته است.

به نوشته این روزنامه، مقامات افغانستان می‌گویند که عزیزی سال‌ها پول اطلاعات نظامی روسیه را به شبه‌نظامیان مرتبط به طالبان انتقال می‌داده است.

کابلوف در مورد این اطلاعات اظهار داشت که هرگز در مورد او (رحمت عزیزی) نشنیده است.

دکمه بازگشت به بالا